Kao odgovor na kritiku pojedinih aktivista za zaštitu okoliša VW ponovno naglašava da će novi model s poboljšanim svojstvima potrošnje biti na raspolaganju i kao trolitarski automobil i da će još više podići mjerila vezana uz zaštitu okoliša. Tvrdnje da koncern ne postiže nikakav napredak u zaštiti okoliša predstavljaju nepotvrđene špekulacije.
Volkswagen dokazuje da Golf nije samo "Das Auto" nego "Das Umweltauto" (automobil s izvrsnim ekološkim svojstvima) – beskompromisan glede sigurnosti i ponašanja u vožnji. Masa vozila je konzekventnom laganom gradnjom smanjena i do 100 kg, dok su potrošnja goriva, a time i CO2 emisija reducirani i do 23 posto.
Ekološka potvrda certificirana od TÜV-a ukazuje na znatno poboljšana ekološka svojstva tijekom cijelog vijeka trajanja vozila u odnosu na prethodni model. Najštedljiviji motori u trenutku uvođenja troše 3,8 litara dizela uz CO2 emisiju od 99 g/km (1,6 l TDI motor snage 105 ks) odnosno 4,8 litara benzina uz CO2 emisiju od 112 g/km (1,4 l TSI motor snage 140 ks).
Golf BlueMotion će uz emisiju ispušnog plina od 85 g/km trošiti svega 3,2 litre dizela. Tehnologije za uštedu goriva kao što su automatski start-stop sustav i sustav za rekuperaciju sile kočenja u vozila se ugrađuju serijski.
Volkswagen do 2018. godine želi postati ekološki najodrživiji svjetski proizvođač automobila. U tu će se svrhu više od dvije trećine investicija od ukupno 62,4 milijarde eura do 2016. godine iskoristiti za razvoj učinkovitijih vozila, pogonskih sustava, tehnologija i ekološki prihvatljivije proizvodnje.
Koncern se dobrovoljno obvezao da će do 2015. godine CO2 emisiju smanjiti na manje od 120 grama po kilometru. Svaka generacija modela bit će 10 do 15 posto štedljivija od prethodne. Proizvodnja će se do 2018. godine restrukturirati tako da se potrošnja energije i vode smanji za 25 posto, dok će se količina otpada i emisija štetnih tvari također smanjiti za četvrtinu. Emisija stakleničkih plinova u proizvodnji do 2020. godine također će se smanjiti za 40 posto.