Mala utjeha i prilika za jeftinu kupnju često nedostižnih stvari stiže građanima diljem svijeta idućeg, zadnjeg petka u studenom. Crni je to petak kada trgovci nude najveće popuste u godini, a diljem svijeta stižu scene pravih stampeda po trgovinama. Što očekuje hrvatske kupce u priči Nikoline Radić.
Black Friday ili crni petak, kada se kupci raduju vrtoglavim popustima, i u trgovačkim centrima i u web trgovinama intenzivno se reklamira proteklih dana, pa je dio kupaca već isplanirao kupnju.
Dio kupaca ipak će u posljednji trenutak odlučiti hoće li se zaputiti u trgovinu ili kupovati preko interneta iz udobnosti vlastitog kauča.Većina trgovaca odlučuje veći popust staviti na dio asortimana, a dio njih stavlja isti popust na cijelu ponudu.
Matea Mihaljević, trgovkinja iz Zadra:
"Mi ćemo za sve ljubitelje i kupce imati 20 posto na gotovinsko plaćanje. Ovo su dizajnerske ručno rađene torbice. Inače kad budu neki veći popusti po dućanima, bude stvarno dosta ljudi, tako da očekujemo i ovaj put."
Popusti u hrvatskim trgovinama za Black friday još uvijek nisu poput američkih i ne iznose 80 do 90 posto, ali su svake godine sve veći i veći, pa se i u ovaj petak očekuje velika gužva u svim hrvatskim trgovačkim centrima.
Iz potrošačkih udruga kupce savjetuju da provjere je li trgovac prije sniženja podigao cijenu i onda ju smanjio, tako da je došlo do lažnog sniženja. Od iduće godine kreću i nova pravila ako se u roku od zadnjih 30 dana cijena proizvoda već smanjivala.
"U jednom trenutku, ne znam, proizvod košta tisuću kuna, pa ga spustite na 200, pa ga u nekom trenutku opet dignete na tisuću, pa ga spustite na 500 i sad recimo pred Black friday ne bi mogli staviti da je prethodna cijena bila tisuću kuna, nego ova najniža – 200 kuna", upozorila je Dijana Kladar, odvjetnica specijalizirana za zaštitu potrošača.
Prema nekim procjenama prosječna ušteda koju kupac ostvari je 37 posto, a najveći fokus trenutačno je na elektroničkim uređajima.
Cijeli prilog pogledajte ovdje: