U skladu sa sveopćom energetskom krizom, posljedično i puno skupljim gorivima za automobile nego inače, Revija HAK osvrnula se kratkim člankom na isplativost gašenja motora automobila dok vozač na semaforu čeka zeleno svjetlo.
List, čak, u prvom redu ističe da bi vozač, ako mu je doista stalo do uštede na gorivu u vremenu energetske krize, prije svega za svoje prijevozno sredstvo mogao odabrati javni prijevoz ili bicikl. Ali OK, Hrvatska baš nije zemlja poznata kao posebno prosvijećena u tom smjeru. A tu je i komfor… Kako god, ako već odabirete automobil, piše Revija HAK:
"Možda će nekim vozačima sa starijim modelima automobila, koji nemaju start/stop funkciju, pasti na pamet na semforima ili u dužim zastojima ugasiti motor? No to često nije pametna ideja."
"Dobar primjer je start/stop sustav, odnosno automobil s tim sustavom. Start/stop neće intervenirati kada je motor hladan. Računalo zna da je motor najučinkovitiji kada je potpuno zagrijan. Stoga će održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu temperaturu. Na vašoj instrumetnoj ploči pojavit će se crveni simbol start/stop sustava … ili neka druga poruka da sustav ne radi, odnosno da ne isključuje motor", objašnjava se u članku.
Istu logiku koju koristi automatski sustav paljenja i gašenja, Revija primjenjuje i u slučaju vozača koji u svom automobilu nemaju taj sustav, a razmišljaju o gašenju automobila dok čekaju na semaforu:
"Ako nemate start/stop sustav izbjegavajte gašenje motora dok stojite na semaforu – ako mislite tako uštedjeti gorivo – i to pogotovo ako je motor hladan. Nećete uštedjeti ništa, a često paljenje i gašenje hladnog motora ima negativan utjecaj na njegovu trajnost i vijek trajanja akumulatora."
Nije to i jedini razlog. Potpuno gašenje automobila, ako vozač pritom nije dodao kontakt, znači da su se ugasila sva svjetla na automobilu. To onda znači i manju uočljivost na semaforu, što jako nije dobra vijest po sigurnost vožnje.