Javna je tajna da gotovo svi veliki proizvođači rade lošije proizvode za tržišta zemalja Istočne i Jugoistočne Europe. Nakon što smo nedavno izvijestili o potvrdi da je, primjerice, Nutella slabije kvalitete za potrošače ovog dijela Europe, sada je njemački proizvođač keksa Bahlsen priznao da je proizvodio na taj način, obznanivši da će ubuduće u čitavoj Europi prodavati jednake proizvode, donosi Deutsche Welle.
Pročitajte više:
Problem nejednakih proizvoda, odnosno kvalitetnih za zapadna tržišta, a nekvalitetnih za istočna, došao je do Europske komisije i Europskog parlamenta. Stoga se okusi prehrambenih proizvoda razlikuju ovisno o tomu gdje ih kupite. Slično se događa i u drugim industrijama, poput kozmetičke.
Kako izvještava Deutsche Welle, dopisnik ARD-a iz Bruxellesa Ralf Sina otkrio je kako barem jedan njemački proizvođač ne samo priznaje tu praksu, nego je objavio da toga više neće biti. Riječ je o proizvođaču keksa kompaniji Bahlsen, čiji su poznati proizvod keksi Leibniz.
Priznali su, dakle, varanje potrošača istočnoeuropskih tržišta, prodajući kekse s palminom masti umjesto maslaca. Ta tvrtka više ne namjerava raditi različite proizvode za različite zemlje: postojat će samo jedni, "europski" Bahlsen keksi.
No tek treba vidjeti hoće li druge kompanije slijediti primjer njemačkog proizvođača.