Priče koje su nam servirali mediji, a bile su potpuno izmišljene

Mnoge su se neprovjerene informacije našle na naslovnicima širom svijeta.

8.3.2013.
8:55
VOYO logo

Bile su to potpuno izmišljene stvari u koje smo, barem tog trenutka, povjerovali. Koje su nam to priče plasirali mediji, a bile su potpuno izmišljene?

Danas mediji često nemaju dovoljno vremena za provjeru činjenica, pa nerijetko možemo pročitati potpune izmišljotine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brz i užurban tempo ima mnoge negativne strane – ako želiš da te čitaju, moraš biti barem sekundu brži od konkurencije.

Upravo je to glavni razlog nekih nevjerojatnih priča koje su plasirali mediji širom svijeta, a na kraju se ispostavilo da su izmišljene. Koje su to priče, pitate se? U nastavku donosimo njih pet!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. iPhone 5 imat će mogućnost hologramske projekcije

Priča je išla... Moramo priznati da se tehnologija danas razvija tako brzo da je teško razlučiti što je moguće, a što ne. Kad je Fox News objavio vijest da će iPhone 5 imati hologramsku tipkovnicu i projektor, pomislili smo, a zašto ne?

Još kad se sjetimo da je cijela priča bila popraćena i odgovarajućim videom, teško je bilo ne povjerovati u to.

Ali stvarnost je... I zato ako i dalje pokušavate pronaći to magično dugme za hologram, odustanite. Cijela je priča izmišljena, a video lažan. Pitate se kako si jedan poznati medij može dopustiti objavu jedne tako velike laži? Zasigurno se to loše odrazilo na njihovu reputaciju i vjerodostojnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Plava će kosa u budućnosti potpuno nestati

Priča je išla... Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, plavuše će nestati u idućih 200 godina. Razlog leži u činjenici da sve manje ljudi nosi gen koji kontrolira plavu boju kose. Prema procjenama, posljednja prirodna plavuša rodit će se u Finskoj krajem 2022. godine.

Ovu su priču objavili vodeći svjetski mediji, poput BBC-a, ABC-a, CNN-a i Daily Maila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali stvarnost je... Svi koji su željeli saznati nešto više o ovoj studiji bili su neugodno iznenađeni. Nijedan medij nije objavio nikakav izvor istraživanja, ni imenovao nekog 'znanstvenika' koji je sudjelovao u istraživanju.

Naravno, Svjetska zdravstvena organizacija nije imala pojma o tom istraživanju i nikome nije bilo jasno odakle ta priča. Tako je taj 'izumirući' plavi gen postao sramotan primjer kako vodeće novinarske agencije, servisi i mediji samo kopipejstaju isti sadržaj, bez imalo truda i želje da ga provjere.

3. Ameri vole iranskog predsjednika i predsjednika Sjeverne Koreje

Priča je išla... Iranska novinska agencija Fars je 2012. godine prenijela izmišljenu priču jedne satiričke američke web stranice u kojoj se tvrdi da bi ruralni Amerikanci radije glasali za iranskog predsjednika Mahmuda Ahmadinedžada nego za Baracka Obamu.

U izmišljenoj vijesti citirali su jednog stanovnika Zapadne Virdžinije koji je rekao da iranski lider 'nikad nije dopustio gej demonstrantima da mu govore kako da vodi zemlju, kao što to čini Obama', te da ga 'poštuju zbog toga što ne krije činjenicu da je musliman'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nedugo zatim The People's Daily, glasilo kineske Komunističke partije, prenoseći šalu iste američke web stranice i iskreno vjerujući u nju, objavio je čak 55 stranica i fotografija o 'velikom vođi' Sjeverne Koreje Kim Jong Unu nazivajući ga najseksi živim čovjekom na svijetu. I što je još najnevjerojatnije, takvim su ga proglasili 'ludi' Ameri...

http://i.cdn.turner.com/cnn/.element/apps/cvp/3.0/swf/cnn_embed_2x_container.swf?site=cnn&profile=desktop&context=embed&videoId=crime/2012/11/27/erin-onion-spoof-hits-china.cnn&contentId=crime/2012/11/27/erin-onion-spoof-hits-china.cnn

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali stvarnost je... Radi se o neslanim šalama američkog portala Onion, koji ismijava društvena i politička kretanja te promjene. Postoji cijeli niz njihovih izmišljenih vijesti koje su tijekom godina prenijele mnoge novinske kuće.

4. Bogati bankar ostavio napojnicu od točno jedan posto

Priča je išla... Jeste li čuli priču o strašno bogatom, ali škrtom bankaru s Wall Streeta koji je nakon uživanja u jelu i piću u jednom restoranu u Kaliforniji ostavio napojnicu od točno jedan posto računa. Kao da to nije bilo dovoljno sramotno, na računu je napisao poruku 'Nađi si pravi posao'.

U tu priču nije bilo teško povjerovati, osobito ako se sjetimo da je sve bilo popraćeno i fotografijom navodnog računa. Prvi ju je objavio Huffington Post, a osim što nije ni provjerio priču u restoranu, poslužio se i pronađenom fotografijom računa nekog anonimusa.

Ali stvarnost je... Naravno, račun je bio fotošopiran, a osim toga, netko je promijenio i brojke na njemu i dodao jedinicu – u stvarnosti je račun iznosio 33,54 dolara, a ne 133,54, kako je bilo predstavljeno javnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

5. Stranci imaju smiješne i naivne stavove prema seksu

Priča je išla... Čitatelji vole priče koje ismijavaju strance i njihovo naivno i djetinje ponašanje ili stav prema seksu. Sjetite se samo pastora u Brazilu koji je uvjerio svoje sljedbenike da je njegova sperma sveta... Stoga ne čudi što se takvi primjeri, pa taman bili i izmišljeni, često nađu na stranicama vodećih svjetskih novina.

Daily Record tako je objavio priču o nesretnom indijskom ljubavniku koji tuži Axe jer uz njegovu pomoć nije uspio zavesti nijednu ljepoticu sedam dugih godina. S obzirom da bi njihovi proizvodi trebali garantirati uspjeh kod žena, barem se tako reklamiraju, Vaibhav Bedi zbog svojih je propalih pokušaja odlučio zatražiti odštetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Te su priče još bolje ako su im glavni akteri muslimani, pa je tako objavljena priča da su Pakistanci protestirali protiv nošenja podstavljenih ženskih grudnjaka, nazivajući taj odjevni predmet 'đavoljim jastucima'.

Ali stvarnost je... Naravno da nijedna od tih priča nije istinita. U Indiji ne postoji nikakva tužba protiv Axea, a grudnjaci u Pakistanu ipak nisu izazvali proteste takvih razmjera.

nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo