Barba je najprodavanije craft pivo ove male (kako i treba biti) craft pivovare koja je započela s radom prije otprilike dvije godine, a idućih mjesec dana na etiketama neće biti portret klasičnog dalmatinskog morskog vuka i barbe na kojeg smo naviknuli, već obrijano lišce – Zorana Šprajca, piše Splitski Dnevnik.
Poznati novinar i TV voditelj je naime postao zaštitno lice Barbe u studenom, u dobrotvornoj akciji u kojoj Odjelu onkologije splitskog KBC-a (za uređenje dnevnog dijela tog odjela, uz asistenciju Lige za borbu protiv raka) Lab Split donira najmanje kunu od svake prodane boce Barbe.
Najmanje, jer iznos po jednoj boci može biti i veći ako prodaja bude išla iznad očekivanja. Što bi se lako moglo dogoditi, doznajemo od direktora craft pivovare Siniše Anđelića.
“I ove godine smo razmišljali o ‘no shave november & movember’, u smislu tko bi mogao biti Barba. Nedavno na jednom pivskom festivalu gdje je Zoran Šprajc bio sudac, vidjeli smo kako ima afinitet prema pivu te nakon što smo ostvarili kontakt, poznati voditelj je pristao onako, “na prvu”.
Cilj akcije je donirati što više sredstava Onkologiji, a tijekom studenog nitko od muškaraca se ne brije. Krajem mjeseca, posljednje subote ili nedjelje, na terasi Paradoxa organizirat ćemo zajedničko brijanje i tako formalno završiti akciju. Naravno, uz još pokoje ispijeno pivo…” – kaže nam Anđelić, koji je u cijeli projekt proizvodnje craft piva krenuo kao zaljubljenik, pomalo iritiran poimanjem piva kao “sirotinjskog” pića koje ne ide uz nekakvu finu večeru, dok vrhunska vina idu.
“Nezaslužen je taj status piva i mi želimo napraviti nešto po tom pitanju. Iako smo toliko mali u odnosu na nacionalne proizvođače, nama je primarna kvaliteta pa stoga i nemamo neku golemu produkciju, dapače” – kaže Anđelić i dodaje kako je, za razliku od Zagreba, u Splitu craft beer scena tek u povojima, no ne smatraju se konkurencijom već jedan drugome pomažu.
Najavio je i kako će se u Splitu ubrzo otvoriti još dvije craft pivovare njegovih kolega i prijatelja.
U međuvremenu, ako uočite neobrijanog Šprajca dok vodi RTL Direkt, znajte da je to s dobrim razlogom. Nešto slično kao i prošlogodišnja akcija “počešite se po testisima”.