Premda redovito održavanje automobila tijekom njegova životnog vijeka vlasniku pruža miran san, popravke nekih dijelova, osobito onih koji su i projektirani kao potrošna roba ili materijal, s vremenom nitko ne može zaobići.
I ne treba, jer to je sasvim normalan dio života jednog osobnog automobila: njegova vrijednost s godinama neizostavno pada, a troškovi popravaka rastu. Problemi, međutim, nastaju kad se ove dvije krivulje sastanu u onoj točki u kojoj izdaci za samo redovito održavanje odnosno puku funkcionalnost automobila počinju premašivati samu vrijednost automobila, piše Revija HAK.
A do nje se, iznenadili bi se mnogi, ponekad može doći mnogo brže nego što bi se to moglo pomisliti. Kod deset i više godina starih vozila, kakva uostalom i dalje čine prosjek na hrvatskim cestama, dovoljan je već i jedan ozbiljan kvar ili snažnija prometna nezgoda da se smisao daljnjeg posjedovanja vozila dovede u pitanje.
Zbog svega toga, dakako, ne samo da je iznimno važno redovito održavati automobil koliko god je to u platežnoj moći vlasnika, ali i dobro paziti prilikom kupnje rabljenog automobila. I pritom obraćajte pažnju na bitno, a ne samo na prvi dojam, pristojnog vlasnika i uredno ispunjenu servisnu knjižicu. Jer i kod vozila kod kojih ima nedostataka to ne znači nužno da vas je prodavač svjesno želio prevariti: za neke kvarove i potencijalne probleme možda nije znao ni on. Među takvim kvarovima, oštećenjima i drugim problemima kod kojih je isplativost popravka upitna postoji niz raznih primjera, a ovo su neki od njih:
- automatski mjenjač
- zračni jastuk
- jako natučena limarija i okvir karoserije
- motor
- dvomaseni zamašnjak.