Proizvođači materijala - poput željeza za izradu karoserije i zupčanika, pa čak i plastike za povezivanje lakših djelova automobila značajno više naplaćuju.
Dodamo li tome cijenu rada, logistike, pritiska ulaganja u nove tehnologije uz nadolazeću inflaciju - proizvođači ove industrije suočavaju se s osjetno neugodnijom poslovnom klimom od one u kojoj su se nalazili prijašnjih godina.
Industrija automobilske proizvodnje pronašla je privremeni spas usporavajući proizvodne trake, piše u komentaru Bloomberg.
Unatoč svim prigovorima vezanim za nedostatak dostupnih materijala - uglavnom čipova - proizvođači su uspjeli svoje dioničare održati sretnima.
Ovogodišnjim su poslovanjem pokazali pametno i pomalo nekarakteristično upravljanje kriznim situacijama, uspješno iskoristavajući globalno lošu ekonomsku situaciju.
Unatoč gašenju nekolicine tvornica - što je dovelo do manjeg broja kvalitetnijih vozila, na svjetskoj su razini postizali odlične rezultate u prvom tromjesečju ove godine.
No, zabrinjavajuće je kada proizvođači konstantno govore o smanjenju produkcije.
Problemi proizvođača
Divovi ove industrije, Toyota Motor Corp. i Ford Motor Co. planiraju proizvesti značajno manji broj vozila ove godine zbog sve rastuće nestašice čipova.
Samo zbog tog nedostatka, očekuje se čak četiri milijuna manje proizvedenih automobila, što je pad od pet posto godišnjih prihoda.
Panika zbog rastućih troškova i smanjenja opsega poslovanja u ovoj industriji svakodnevno raste.
Glavni razlog su natprosječno visoke cijene proizvodnje - što znači da firme moraju proizvesti pozamašnu količinu kako bi se izvukli iz početnih troškova te došle na nulu.
Desi li se značajno usporavanje proizvodnje, cjenovni pritisak eksponencijalno raste a zarada pada.
Proizvođači automobila pronašli su rješenja u smanjenju inicijativa i popusta pri kupnji novih automobila.
No, takva smanjenja mamaca za kupce već se dešavaju na najvećim tržištima automobila - SAD-u i Kini, a cijene se ne mogu rezati vječno.
Problemi potrošača
Automobilske tvrtke imaju nekoliko izbora u izjednačavanju rastućih cijena.
S cijenama već ovako visokim, kupci neće biti toliko voljni otvarati svoje novčanike.
Gledajući pokazatelje američkih potrošačkih navika, skoro pa četrdeset posto potencijalnih kupaca odustalo je od ovogodišnje kupnje automobila, objavio je Bloomberg.
Ukoliko prodaja nastavi padati, a cijene rasti - proizvođači neće moći održati dosadašnji pozitivni trend poslovanja.
Nestašica je i na tržištu rabljenih automobila, što je dovelo do rasta cijena cijelokupnog tržišta.
Kupcima preostaje preplatiti automobil ili se zadovoljiti dosadašnjim prijevoznim sredstvom.