NISU ZA JELO, VEĆ ZA GLEDANJE: /

Za nejestive kockaste lubenice Japanci su spremni izdvojiti pozamašne iznose, evo i zašto

Image
Foto: Profimedia

Japanci su spremni platiti nekoliko tisuća dolara za rijetko i skupo voće koje se tradicionalno poklanja rodbini i poslovnim partnerima

25.6.2020.
7:20
Profimedia
VOYO logo

Počela je sezona lubenica, što je idealan podsjetnik na neobičnu verziju tog povrća koja dolazi iz Japana - kockaste lubenice.

Image
GENIJALAN TRIK ZA TULUME: /

Naučite 'oguliti' lubenicu i svi će ostati 'paf'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, savršeno oblikovano voće je jako popularno u toj državi, a nerijetko se za najrjeđe i najtraženije primjerke daju tisuće dolara po komadu. Prije četiri godine jedan je Japanac platio 11.000 dolara (74.000 kuna) za najskuplju sortu grožđa na svijetu - Ruby Rose.

Specijalizirane trgovine u Japanu naplaćuju stotine ili pak tisuće dolara za razno voće, što se nama može činiti neobično, ali je usko vezano uz tamošnju kulturu. Rijetko i skupo voće tradicionalno se nudi kao poklon klijentima, poslovnim partnerima ili rodbini, a pritom će ljudi potrošiti sulude iznose kako bi nekome iskazali poštovanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako većina takvog voća može biti konzumirana, jedno ima isključivo dekorativnu svrhu - kockaste lubenice.

'Gozba za oči'

Stvorili su ih farmeri prije 50 godine u prefekturi Kagawi, a u međuvremenu su postale simbol Japana i jako vrijedna roba. Naime, nerijetko se takve lubenice prodaju za više od 100 dolara po komadu, što je zaista neobično budući da nisu jestive, a kamoli ukusne.

"Ovo je povrće zamišljeno kao 'gozba' za vaše oči, ali nije ukusno. Trebalo bi biti izloženo kao ukras, možda uz neko cvijeće", objasnio je voditelj trgovine skupocjenim voćem Mototaka Nishimura za Oddity Central.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kockaste lubenice uzgajaju se u posebnim kutijama, a kako bi održale željeni oblik što je dulje moguće, ne smiju sazrijeti pa zato nisu ukusne. No, ako ste i dalje zainteresirani za kupnju, imajte na umu da mogu 'trajati' do godinu dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako u većini zapadnih zemalja okus voća i povrća ima prednost pred svim drugim faktorima, u Japancima je, izgleda, bitniji njihov geometrijski oblik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike