Čuveni brazilski glazbenik Alok potrudio se neki dan na predivan način odati počast legendarnom vozaču Formule 1 Ayrtonu Senni. Alok ja, naime, ne nebo podignuo šest stotina dronova koji su iznad staze Interlagos iscrtali lice tragično preminulog i neprežaljenog pilota.
"Kada me ljudi pitaju tko me inspirarao u životu, uvijek odgovorim: Ayrton Senna! Ne samo zbog toga što je činio na stazama, već i zbog svega izvan nje. Htio sam odati počast jednom od svojih heroja”, napisao je Alok u objavi na Instagramu.
Biografija Ayrtona Senne
Ayrton Senna da Silva rođen je 21. ožujka 1960. godine u São Paulu. Odrastao je u imućnoj obitelji, a ljubav prema brzini i automobilima razvio je već u ranoj dobi.
Senna je profesionalnu kariju započeo u kartingu, gdje je brzo pokazao izvanredan talent. Godine 1977. osvojio je južnoameričko prvenstvo u kartingu, a zatim se preselio u Europu kako bi se natjecao na višoj razini.
U Velikoj Britaniji je 1981. godine osvojio britansko Formula Ford 1600 prvenstvo, a sljedeće godine i britansko i europsko Formula Ford 2000 prvenstvo.
Sennin talent nije prošao nezapaženo te je već 1984. godine debitirao u Formuli 1 za tim Toleman. Već u svojoj prvoj sezoni pokazao je izuzetne vozačke sposobnosti, posebno tijekom kišne utrke u Monaku, gdje je završio na drugom mjestu iza Alaina Prosta.
Godine 1985. Senna prelazi u tim Lotus, gdje osvaja svoje prve pobjede u Formuli 1. Tijekom tri sezone s Lotusom, Senna je osvojio šest utrka i etablirao se kao jedan od najtalentiranijih vozača u paddocku.
Sennina karijera dosegla je vrhunac kada se 1988. godine pridružio timu McLaren.
Senna je u partnerstvu s Alainom Prostom dominirao prvenstvom te osvojio svoju prvu titulu svjetskog prvaka. Sljedeće tri godine (1990. - 1992.) obilježilo je intenzivno rivalstvo između Senne i Prosta, koje se i danas smatra jednim od najvećih u povijesti Formule 1.
Tijekom svojih šest sezona s McLarenom, Senna je osvojio tri svjetska prvenstva (1988., 1990. i 1991.) te ukupno 35 pobjeda. Njegova sposobnost izvlačenja maksimuma iz bolida, posebno u kvalifikacijama, postala je legendarna.
Sezone 1994. Senna je prešao u tim Williams, koji je dominirao prethodnih godina. Međutim, promjene u pravilima učinile su bolid Williams FW16 teškim za vožnju.
Unatoč tome, Senna je osvojio pole position na prve tri utrke sezone.
Tragično, treća utrka sezone na stazi Imola u San Marinu bila je Sennina posljednja. Dana 1. svibnja 1994., tijekom sedmog kruga utrke, Sennin bolid je u zavoju Tamburello pri brzini od oko 310 km/h izletio sa staze i udario u betonski zid.
Unatoč brzoj medicinskoj intervenciji, Senna je preminuo od posljedica ozljeda glave.