Najveći uspjeh čarobnjačkog svijeta možda ipak nije pobjeda nad Onim-Čije-Se-Ime-Ne-Smije-Izgovoriti u velikoj bitci kod Hogwartsa. Trenutno je to studija koja je dokazala kako knjige o Harryju Potteru uvelike poboljšavaju stigmatizirane grupe poput imigranata, homoseksualaca pa čak i izbjeglica.
Studija je objavljena u "Journal of Applied Social Psychology". Prema Psychology Today, u sklopu teme provedene su tri studije.
Prva studija uključivala je 34 talijanskih osnovnoškolaca koji su prošli šestotjedni "tečaj Harryja Pottera". Započeli su ispunjavanjem upitnika o imigrantima pa su ih podijelili u dvije drupe koje su čitale određene odlomke iz cjelokupnog serijala.
Prva je grupa diskutirala o predrasudama i netrpeljivostima kao temama u knjigama dok drugi nisu te su djelovali kao "kontrola". Prva grupa je "pokazala poboljšane stavove prema imigrantima", ali samo ako su identificirani s Harryjem Potterom.
Druga je studija uključivala 117 talijanskih srednjoškolaca i time su otkrili kako se čitateljevo emocionalno identificiranje s likovima iz Harryja Pottera asocira s pozitivnim gledištima prema LGBT zajednicama.
Treća studija ispitivala je britanske studente. Nisu pronašli nikakve asocijacije između emocionalne povezanosti s Potterom i percepcije o izbjeglicama. No, istraživači su otkrili kako su studenti, koji su se emocionalno manje identificirali s Lordom Voldemortom, razvili "poboljšane stavove prema izbjeglicama".
Istraživači su u sve tri studije naveli knjige o Harryju Potteru za kojeg su rekli kako su popravile čitateljeve sposobnosti za razvojem perspektive o marginaliziranim grupama.
Naravno da je nemoguće tvrditi kako na takve stavove nije utjecalo još mnogo drugih faktora, ali je svakako potvrdilo kako su te knjige naveliko utjecale na razvoj tolerancije.
Ovo također potvrđuje kako poruke o toleranciji u književnosti uistinu djeluju te da će besmrtno putovanje Harryja Pottera i dalje pozitivno utjecati i učiti djecu o toleranciji.