jedna od četiri najučinkovite mjere /

Jedna studija tvrdi da je manji broj djece odlična mjera za smanjenje stakleničkih plinova

Image
Foto: Thinkstock/Ilustracija

Jedno dijete manje smanjuje emisije CO2 za 58,6 tona godišnje, izračunali su autori.

12.7.2017.
16:55
Thinkstock/Ilustracija
VOYO logo

Znanstvenici u Švedskoj identificirali su četiri najučinkovitije individualne mjere za smanjenje ugljičnog otiska i djelotvorniju borbu protiv globalnog zatopljenja, a među njima su vegeterijanstvo i manji broj djece po obitelji, stoji u studiji objavljenoj u utorak u časopisu Environmental Research Letters.

"Zaključili smo da postoji četiri djelovanja koja mogu znatno smanjiti individualni ugljični otisak: vegetarijanska prehrana, izbjegavanje putovanja avionom, neposjedovanje automobila i manji broj djece po obitelji", rezimira Seth Wynes sa Sveučilišta Lund u Švedskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neposjedovanjem automobila smanjuje se emisija jednaka 2,4 tone ugljičnog dioksida (CO2) godišnje, a prehrana bez mesa omogućava da se ne ispusti 0,8 tona CO2 godišnje, izračunali su istraživači.

Ne letjeti avionom znači smanjenje od 1,6 tona CO2 po putovanju, ističe se u izvješću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, manje djece je daleko najučinkovitija mjera u borbi protiv zatopljenja, po tom istraživanju.

Jedno dijete manje smanjuje emisije CO2 za 58,6 tona godišnje, izračunali su autori.

"Američka obitelj koja odabere imati manje djece pridonosi u istoj razini smanjenju emisije CO2 kao i 684 adolescenata koji odluče sustavno reciklirati svoj otpad do kraja života", tvrde oni.

Istraživači su identificirali te četiri mjere analizom 39 studija objavljenih u znanstvenim časopisima i vladinim izvješćima koja računaju kako izbor načina života pojedinca može smanjiti ugljični otisak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pojam ugljični otisak ili po engleskom nazivu carbon footprint je mjera za ukupnu količinu stakleničkih plinova čiju emisiju neka osoba, kompanija, događaj ili proizvod uzrokuju, izravno ili neizravno. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo