Stigli su pomalo poražavajući podaci o hrvatskom voznom parku. Gotovo 70 posto osobnih automobila koje vidimo na ulicama starije je od jednog desetljeća.
U prosjeku automobili su stari čak 12 i pol godina. A s obzirom na zrelost hrvatskog voznog parka, stanice za tehnički pregled bilježe padova više nego ikad.
Iako je proizvedena još prije 34 godine Golf jedinica svog vlasnika Milana nikad nije ostavila na cjedilu. Zbog toga na tehničkom, kaže, ne očekuje ništa drugo osim prolaza.
"Ono što on zahtijeva, odnosno na servisiranju, znate što to sve ide u servis, promena ulja, filtra i tako. Nisam ništa radio ozbiljno na njemu do sada", kazao nam je Milan, vlasnik Golfa jedinice, automobila za kojeg kaže kako se tako kvalitetni automobili više ne proizvode.
Sve češći kvarovi
Iako ovaj ponosni vlasnik ne bi mijenjao svoj auto ni zašto, većina bi, da je to ikako moguće, napravila.
"Možda bi kupili i nešto mlađi auto, ali s obzirom na to da sam penzioner, onda gledamo prema financijama", kaže Stjepan iz Zagreba.
Prošle godine u Hrvatskoj je registrirano 79.935 rabljenih i 61.745 novih osobnih automobila. Ono što zabrinjava je činjenica da je ukupno čak 431.538 vozila palo na tehničkom pregledu. Razlog tome su kvarovi koji mogu ugroziti sve sudionike prometa.
- Pada prodaja novih automobila: Hrvati i dalje masovno uvoze stare aute, no ima onih koji se 'počase'
Najčešći kvarovi
Najčešći kvarovi su uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, uređaji za kočenje, za upravljanje i elementi ovjesa. Vlasnici starijih automobila, kako bi prošli na tehničkom, nekoliko dana prije registracije posjećuju automehaničare. No, pojedinim automobilima jednostavno nema spasa.
Iako se neki teško odriču starih automobila, za sigurnost sebe i ostalih, vrijeme je da se okrenu novijim modelima.