Čak 78 posto ispitanika smatra da zaposlenici tračaju često i puno, a povod su im dosada, ljubomora i 'razbibriga' tijekom pauze na poslu, pokazalo je istraživanje koje je na više od tristo ispitanika proveo Moj posao.
„Nitko ne voli tračati, a opet, nerijetko se i sami nađemo u situaciji kada prokomentiramo nešto ili nekoga. Iako će neki reći da je to 'konstruktivna kritika', svaki komentar koji nije iznesen osobi 'licem u lice' spada u tračanje“, navodi Moj posao koji je istražio najčešće teme uredskih tračeva.
Uz većinu koja smatra da zaposlenici tračaju često i puno, petina ispitanika smatra da se tračanje odvija povremeno, dok svega jedan posto ispitanika misli da zaposlenici ne tračaju.
Najčešće teme uključuju osobni život kolega
Najčešće teme uredskih tračeva su poslovne situacije poput otkaza, zapošljavanja i poslovnih akvizicija (65 posto), zatim osobine kolega (64 posto) i osobni život kolega u što spadaju ljubavni život i osobne financije (61 posto). Ispitanici se najmanje 'bave' komentiranjem privatnog života klijenata (23 posto) i zdravstvenog stanja kolega (16 posto).
Najviše se trača usmenim putem (99 posto) te putem servisa za instant poruke kao što su Facebook Messenger, Google Hangouts (43 posto).
Moj posao navodi kako zabrinjava podatak da pet posto ispitanika trača putem svoje službene e-mail adrese pri čemu su muškarci nešto nepažljiviji od žena: 8 posto muškaraca tračanje prakticira pisanim putem i preko poslovnog maila dok isto čini pet posto žena.
Većina ispitanika, njih 64 posto smatra da na poslu podjednako tračaju muškarci i žene. Tračanjem se više bave žene, smatra 29 posto ispitanika, dok za muškarce isto tvrdi njih sedam posto.
Mlađi više tračaju
U tračanju više sudjeluju ispitanici mlađi od 30 godina (77 posto), a najmanje zaposlenici stariji od 41 godine (61 posto). S druge strane, stariji zaposlenici tvrde da su u većoj mjeri meta tračeva (73 posto) dok isto za sebe tvrdi 57 posto ispitanika mlađih od 30 godina.
Tračaju se podjednako kolege i nadređeni, navodi 77 posto ispitanika. Da su drugi zaposlenici najčešća meta tračeva tvrdi 15 posto ispitanika, dok ih osam posto navodi da se najčešće trača nadređeni.
Muškarci u većoj mjeri od žena vjeruju da se tračanjem bavi tek polovica zaposlenika tvrtke: to je stav 34 posto muških ispitanika, dok u isto vjeruje svega 19 posto žena.
Muškarci također u nešto većoj mjeri čuju druge kako tračaju (83 posto muškaraca naspram 78 posto žena), dok žene u nešto većoj mjeri priznaju da i same sudjeluju u tračanju (75 posto žena naspram 70 posto muškaraca), pokazalo je istraživanje.
Najviše ispitanika čulo je druge kolege da tračaju, dok ih tri četvrtine priznaje da su u tome i sami sudjelovali. Veliki broj ispitanika bio je sam meta tračanja (63 posto), dok ih je malo manje od četvrtine započelo tračanje drugih. Tek dva posto ispitanika tvrdi da nisu čuli niti sudjelovali u tračanju.