nema više 'po gasu'? /

EK traži da svi automobili imaju pametne sustave za kontrolu brzine: Papučica gasa će vibrirati ako vozač vozi prebrzo

Image
Foto: Shutterstock

Ideja je da sva nova vozila budu opremljena inteligentnim sustavom koji očitava sve prometne znakove uz cestu i pazi da vozač ne prekorači maksimalnu propisanu brzinu

7.6.2021.
9:07
Shutterstock
VOYO logo

Europska komisija razmatra uvođenje uredbe kojom bi se svi novi modeli vozila morali prodavati s ugrađenim sustavom za sprečavanje prekoračenja brzine, a prijedlog je prošao javnu raspravu, javlja Večernji list.

Da je takva uredba već na snazi, i Rimčeva Nevera morala bi za kupce u EU biti opremljena zakonski propisanim sustavom koji bi mogao sadržavati i takva upozorenja vozaču kao što je vibriranje papučice gasa već pri blagom prekoračenju brzine, a kamoli pri jurnjavi Jadranskom magistralom kod Dubrovnika brzinom od 230 km/h.

Nacrt delegirane uredbe predviđa da prve dvije godine nakon usvajanja pravilo o obveznoj ugradnji “inteligentnih sustava za pomoć pri kontroli brzine” (ISA) vrijedi samo za nove modele vozila koji se prodaju na tržištu, a potom, dvije godine kasnije, i za sva nova vozila koja se prodaju.

Nacrt uredbe spominje srpanj 2022. i srpanj 2024. kao ta dva roka. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Pripremite se /

Očekuje se poskupljenje cijena automobila. Ili ćete ga preplatiti ili budite sretni s onim što imate

Image
Pripremite se /

Očekuje se poskupljenje cijena automobila. Ili ćete ga preplatiti ili budite sretni s onim što imate


Ideja je da sva nova vozila budu opremljena inteligentnim sustavom koji očitava sve prometne znakove uz cestu i pazi da vozač ne prekorači maksimalnu propisanu brzinu. U nacrtu Komisija predlaže da proizvođači dobiju mogućnost sami odabrati između četiri načina na koji bi njihov ISA sustav upozoravao vozače.

U sva četiri načina vozač bi mogao “pregaziti”, tj. poništiti sustav upozorenja jer ideja nipošto nije da računalo preuzme kontrolu nad automobilom i brzinom kojom se kreće, nego je uvijek vozač taj koji ima kontrolu.

Postojeći sustavi sa zvučnim upozorenjima jesu učinkovitiji, ali slaba im je strana to što vozače mogu iritirati. Europsko vijeće za sigurnost u prometu (ETSC) zamjera Komisiji na tome što je u nacrtu zamislila sustav kaskadirajućeg zvučnog upozorenja (treći od četiri moguća načina funkcioniranja ISA sustava) kao jednako učinkovit kao ostali.

Vozači koje taj zvuk iritira bit će skloni isključivati takav sustav upozorenja, smatraju u ETSC-u. U javnoj raspravi javio se i Međunarodni savez pješaka koji traži da Komisija predloži takav tekst uredbe koji ne bi dopuštao vozačima da isključuju nešto što misle da ih samo iritira, a jamči sigurnost u prometu, piše Večernji list

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike