Malo što može u Hrvatskoj izazvati toliko bijesne rasprave na društvenim mrežama kao bicklisti. No dok se kod nas lome koplja i oko ustaša i partizana, biciklisti su i u ostatku svijeta problem. Ili krajnje obespravljeni i najugroženiji sudionici u prometu, ovisi koga pitate.
Jedan od osnovnih razloga je taj što ih 'hejtaju' svi – pješaci ako se voze po nogostupu, vozači automobila ako se voze po kolniku.
Prema zakonu, ako nije iscrtana biciklistička traka ili biciklistička staza, biciklisti bi se morali voziti po kolniku. Na stranu to što i po onima malobrojnim stazama često hodaju pješaci, po onim malobrojnim trakama voze automobili, a i po jednima i po drugima se automobili parkiraju, za bicikliste vožnja kolnikom predstavlja jedan veliki problem.
Pretječu ih smrtonosno blizu
Automobili ih u pravilu pretječu na prilično maloj udaljenosti, što bicikliste dovodi u po život opasne situacije. Dok je u hrvatskom zakonu tek relativno neodređeno definirano kako automobil mora pretjecati na način da ne ugrožava druge sudionike u prometu, u Australiji je decidirano navedeno kako između auta i bicikla mora biti najmanje jedan metar na prometnicama na kojima se vozi do 60 km/h, a na onima bržima najmanje 1,5 metara.
'Mora se priznati, znaju svoja prava'
Kako to vozači u pravilu ignoriraju, jedan biciklist je odlučio uzeti stvar u svoje ruke. Umjesto da aute koji mu se previše približe grebe ključevima, lupa po staklu ili koristi neke druge nasilne metode, iznad stražnjeg kotača montirao je valjak od sintetičke pjene dug metar i pol kako bi prisilio vozače da ga zaobilaze na propisanoj udaljenosti.
Iako rješenje nije baš najsretnije s obzirom na to da zbog otpora zraka taj valjak prilično otežava upravljanje biciklom, a i najmanji kontakt auta može srušiti biciklista, važna je poruka. A to je zaključio i vozač koji je snimio biciklista.
„Mora se priznati, ekipa iz Bardona zna svoja prava“