Ljudi koji imaju višu razinu aktivnosti u dijelu mozga koji je povezan s nagradama kao što su hrana i seks u trenucima kada dobivaju pozitivne povratne informacije, su najvjerojatnije strastveni korisnici Facebooka, pokazali su znanstvenici na Slobodnom sveučilištu u Berlinu.
Nalazi objavljeni u časopisu Frontiers in Human Neuroscience, pokazuju da potreba za pozitivnom afirmacijom može biti motor koji nagoni ljude da koriste Facebook.
Ovo je prvo znanstveno istraživanje koje dovodi u vezu korištenje društvenih mreža i moždane aktivnosti, rekao je za Huffington Post vodeći autor istraživanja Dar Meshi.
"U suštini, neurobiološka poveznica je napravljena između aktivnosti mozga koji traži reputaciju i odgovarajuće socijalne nagrade te intenziteta korištenja Facebooka, rekao je Meshi.
Istraživači su ostvarili tu vezu fokusirajući se na nucleus accumbens - dio mozga koji se aktivira kada ljudi dobivaju nagrade. Sudionici istraživanja, njih 31, su ispunili anketu o svom korištenju Facebooka i snimili o tome intervju u formi videa. Sljedećeg dana sudionici su odvedeni na skeniranje mozga, a 10 anonimnih ljudi gledalo je i pregledavalo njihov video. Istraživači su otkrili da su sudionici čiji je nukleus accumbens bio više uzbuđen kad im je video dobio pozitivne povratne reakcije, bili skloniji tome da budu aktivniji korisnici Facebooka.
"Otkrili smo da smo mogli predvidjeti intenzitet korištenja Facebooka van skenera promatrajući reakciju njihovog mozga na pozitivne povratne informacije unutar skenera , objasnio je Meshi.
Ako ste suludi korisnici Facebooka; ako lajkate sve i sva, grozničavo skupljate nove prijatelje i postate o svemu što vam se događa te se pri tom pokušavate prikazati u što boljem svjetlu, razmislite o ovom istraživanju.
Taštino, Facebook ti je ime! Za to sada imamo i znanstveni dokaz.