Ovako će izgledati Facebookova nova tipka 'want'

Facebook razvija novu tipku na svojim stranicama - 'want', sličnu postojećoj tipki 'Like'.

10.10.2012.
12:11
VOYO logo

Korisnici će tako moći ispod određenog proizvoda ili usluge kliknuti na 'want' kako bi i ostalim svojim prijateljima dali do znanja da to žele.

Kažemo "want" tipka, premda će Facebook uvijek reći da to zapravo nije "want" tipka, nego akcija na Facebookovoj platformi budući da se ovaj novi dodatak na Facebooku ne širi izvan Facebook.com, odnosno ne širi se na web na način na koji to čini sveprisutna tipka "Like".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada je bloger Tom Waddington pronašao kod za "want" funkciju (tipku ili kakogod to Facebook naziva) u OpenGraphu, on je pokazao i kako taj prototip izgleda:

Ovdje je primjer kako Facebookova partner tvrtka Pottery Barn koristi novu opciju "want":

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostaje samo zvjezdica.

Također možete objasniti i zašto želite neki predmet, u ovom slučaju, vijenac:

Kroz novu platformu Facebook korisnicima omogućuje ukupno tri osnovna načina interakcije s nekim proizvodom ili uslugom. To su "want", "collect" i svima poznati "like". Kao korisnik, vi nećete moći vidjeti ove fotografije proizvoda dok ih neki od vaših prijatelja ne "lajkaju".

Slike će se moći vidjeti na news feed-u, a ljudi će ih kroz "kolekcije" (Collections) moći dijeliti s ostalim njihovim prijateljima. Kako piše Mashable, korisnici će preko Facebooka moći i kupiti ove stvari.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi su poput Forbesa Facebokov "want" dočekali sa skepsom. Naime, nikada dosada ova kompanija od nas nije tako otvoreno tražila da trošimo novac na njezinim stranicama.

"To je fundamentalna promjena u atomosferi stranice i možete se kladiti da će korisnici to primjetiti, čak i s takvim suptilnim promjenama kao što je uvođenje tipke 'want'", napisao je Matt Miller za Forbes.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Facebook je dosada bio mjesto za razgovor s prijateljima, pokazivanje fotografija i rasprave o tome što se događa u našim životima. S uvođenjem novih promjena korisnici se sve više počinju tretirati kao potrošači s određenom kupovnom moći. To se mnogima neće svidjeti, no ostaje još da se vidi što Facebook točno namjerava s time napraviti.

Uostalom, umjesto "want" mnogi korisnici već godinama žele da Facebook ugradi "dislike" tipku.

Dakle, "like" ili "dislike" za "want"?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo