Slizao se s Appleom i sad na tome masno zarađuje

Blog Daring Fireball koji vodi John Gruber, sastoji se uglavnom od linkova na druge članke s nekoliko rečenica komentara, tek s povremenim duljim analizama.

10.9.2012.
12:40
VOYO logo

Apple nije poznat po prijateljskom odnosu s novinarima. Godine 2004. tužio je tri autora jer su objavili informacije o proizvodima koji još nisu službeno bili na tržištu. Nakon što je tehnološki blog Gizmodo objavio slike prototipa iPhonea 2010. godine, Apple je alarmirao policiju koja je pretresla kuću urednika te mu zaplijenila računalo i ostalu opremu kao dokaz.

Dok je Gizmodo ostao na listi nepoželjnih, Apple se ipak otvorio određenom krugu blogera. Među njima je i John Gruber koji vodi blog Daring Fireball. Njegova jednostavno dizajnirana stranica sastoji se uglavnom od linkova na druge članke s nekoliko rečenica komentara, zajedno s povremenim duljim analizama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj blog Gruber je počeo voditi kao veliki Appleov fan, međutim kad je vidio kako mu raste posjećenost i kako se gomilaju prihodi od oglasa i od prodaje majica, dao je 2006. godine otkaz na poslu od kojega je dotad živio. Sada zarađuje isključivo od praćenja ove kompanije. Koliko? Prema informacijama koje je objavio BusinessWeek od 'osobe upoznate s njegovim financijama koja nije ovlaštena da govori o ovim stvarima', vlasnik Daring Fireballa godišnje zarađuje više od pola milijuna dolara.

Bivši softverski 'developer' nalazi pri tome i zadovoljstvo u bockanju Appleova rivala Microsofta, a sada i Googlea te izaziva sve koji kritiziraju giganta iz Cupertina. Primjerice, Steve Jobs redovito je čitao Daring Fireball.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prošle godine Gruber je primljen u elitni klub autsajdera koji su dobili pristup proizvodima prije nego se oni pojave u trgovinama. U toj grupi nalaze se primjerice Walt Mossberg iz Wall Street Journala i David Pogue iz New York Timesa.

Prošli mjesec Gruper je proslavio 10. godišnjicu postojanja bloga Daring Fireball. Blog se financira po načelu samo jednog sponzora tjedno. Za tu reklamu sponzor treba izdvojiti 7.500 dolara, a već sada sponzorsko mjesto na njegovom blogu zauzeto je do 7. listopada. Stranica ima više od 400 tisuća RSS-ova te oko četiri milijuna pregleda mjesečno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo