Jeste li glasali za Facebookove promjene politike privatnosti?

Facebook je ipak odlučio dati svojim korisnicima pravo glasa u odlučivanju o pravilima privatnosti ('privacy policy') na ovoj društvenoj mreži.

5.12.2012.
17:03
VOYO logo

Korisnicima Facebooka na raspolaganju stoji sedam dana da "ubace" svoj glas u "Facebook Site Governance Vote". Drugim riječima, o promjenama koje se tiču Facebookovih politika pod nazivima Statement of Rights and Responsibilities (SSR) i Data Use Policy ovaj internet gigant će pitati 1 milijardu svojih članova koji će odlučiti hoće li prihvatiti promjene ili zadržati status quo.

Naime, Facebook je u studenom ove godine objavio kako namjerava ukinuti glasanje korisnika o promjenama na ovoj društvenoj mreži. Nakon što su se mnogi korisnici i organizacije pobunili da na taj način Facebook ograničava demokratsko odlučivanje, tvrtka je ponovno preispitala svoju odluku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi korisnici su zabrinuti za svoje privatne podatke i jasno je kako mnogi žele da im Facebook omogući trajno uklanjanje objavljenih statusa i slika. Ipak, najveći problem predstavlja dijeljenje privatnih podataka korisnika s tzv. trećim stranama u reklamne svrhe.

Podsjetimo, još 2009. godine Facebook je promijenio neke odredbe svoje "politike privatnosti", a tada je to izazvalo prilično negativne reakcije korisnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema novim pravilima, ako više od 30% aktivnih, registriranih korisnika Facebooka ne glasa protiv prijedloga o ukidanju glasanja, svi korisnici će izgubiti to pravo. Koliko je vjerojatno da će se 300 milijuna korisnika odazvati Facebookovom pozivu, procijenite sami, ali Facebook je svim svojim korisnicma već poslao e-mail i upozorio ih na predstojeće promjene, pozivajući ih pritom i da glasaju o njima.

Osim prava na glasanje, korisnici će odlučiti i o tome koje će podatke izabrati da dijele s drugima, s kim Facebook smije dijeliti njihove podatke, koji će podaci biti javno dostupni i tko sve može vidjeti korisničke podatke na Timelineu, kako vas kao korisnike drugi mogu pronaći na Facebooku, kakva je politika kolačića (cookies) i tome slično.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do 5. prosinca do 17 sati 200.000 korisnika glasalo je da Facebook zadrži postojeću politiku, odnosno postojeće dokumente kojima se regulira njegov odnos s korisnicima i podacima koje mu ostavljaju, dok je 30.000 glasalo da tvrtka provede predložene izmjene.

Glasati za promjene ili protiv njih možete do 10. prosinca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo