Googleovo računalo iz serije AplhaGo pobijedilo je Južnokoreanca i svjetskog prvaka u igri Go Leea Se-Dola u prvoj od pet igara.
Pobjeda računala temeljenog na Deepmindu predstavlja veliku vijest na polju umjetne inteligencije jer je riječ o igri koja se jako temelji na intuiciji, zobg postojanja velikog broja mogućnosti, te je zbog toga do sada smatrana kao igra isključivo za ljude, za razliku od šaha.
Radi se o jednoj od najkreativnijih i kompliciranijih igara na svijetu, i čak i ljudima obično treba više godina da je potpuno savladaju.
Stručnjaci za umjetnu inteligenciju do nedavno su mislili kako će trebati još deset godina razvoja kako bi računala bila dovoljno dobra da pobijede ljude u ovoj igri. Ali onda je AlphaGo pobijedio europskog šampoiona prošle godine, a sada je na putu i da pobijedi Leea, najboljeg igrača Goa na svijetu.
Go pravila
Pravila ove igre su jednostavna. Dva igrača počinju igru na praznoj ploči, na kojoj postavljaju bijele i crne "kamenčiće", jedan po jedan. Kamenje se postavlja na točkama križanja linija (ne na praznim poljima), a svako križanje predstavlja jedan bod.
Odigrani potez nije moguće povući, svaki kamen ostaje na poziciji na koju je postavljen. Cilj je osvojiti što veći teritorij, ali ujedno i obraniti svoj jer je moguće “pojesti”suparničku grupu tako što ćete je okružiti svojim kamenjem pa suparnik više nema prostora za širenje.
Slabiji igrači mogu igrati go s iskusnijim igračima korištenjem hendikep sustava. Na početku igre slabiji igrač na ploču postavlja nekoliko kamenčića i tako steče određenu prednost.