Štoviše, osobni automobili neće uskoro biti opcija nikome tko živi u tom gradu. Kako piše Navigant Research, Helsinki radi na integriranom sustavu koji bi omogućio korisnicima da imaju jedan račun kojim plaćaju za dijeljenje automobila (carsharing), bicikala (bikesharing), javni prijevoz (autobusi, tramvaji...) i još mnogo toga.
Navigant kaže da je kombiniranje svih načina prijevoza u jednu mrežu plaćanja "konačni dio slagalice koja čini ovu shemu doista transformativnom".
Ovo je sigurno veći i radikalniji potez od svega onoga što smo dosada čuli, a što cilja na to da potakne ljude da se odreknu svojih osobnih vozila.
Želite li bicikl na pola kilometra do pekare? Sjednite na njega i odvezite se. Morate u trgovinu kupiti gnojivo i lopatu za svoj vrt? Provjerite koje vozilo vam je dostupno. Želite li obitelj povesti u zoološki vrt? Najbolje da se odvezete tramvajem.
Kad građanima ove mogućnosti postanu široko dostupne, punjenje spremnika za gorivo, plaćanje auomobilskog osiguranja i popravaka te slične stvari postat će mnogo manje privlačne.
Ili, kao što Navigant kaže:
"Ovaj koncept je zapravo transportna verzija drugih biznisa koji se okreću od prodaje proizvoda prema prodaji usluga ili koristi koje potrošač želi od tog proizvoda. Zastarijevanje tehnologije više ne čini dobar biznis smislenim, a potrošači mogu imati koristi od stalnih poboljšanja u tehnologiji."