Tri vodeća telekoma povećavaju cijene usluga, evo kako to obrazlažu

4.6.2014.
20:22
VOYO logo

To povećanje sva tri telekoma ocjenjuju udarom na poslovanje, prihode i dobit te ističu da to neće moći amortizirati drugačije nego povećanjem cijena, pri čemu HT i Tele2 uvode naknadu za pristup mreži, dok Vipnet najvaljuje skoru objavu što će povećati.

Hrvatski telekom (HT) među prvima je objavio, odnosno sms-om svoje korisnike već krajem svibnja obavijestio da od 1. lipnja vrijede novi Opći uvjeti poslovanja, ponudivši svima koji žele raskid ugovora bez naknade da to učine od 1. do 30. lipnja, jer će od 1. srpnja uvesti mjesečnu naknadu za pristup mobilnoj mreži od 8 kuna plus PDV (s PDV-om 10 kuna).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz HT-a su Hini odgovorili da je jedna od novosti u novim Općim uvjetima uvođenje baš te naknade za pristup mobilnoj mreži, koja je jedinstvena za sve privatne i poslovne pretplatnike mobilnih usluga i iznosi 8 kuna (+PDV).

Korisnicima bonova (prepaid) naknada za pristup mobilnoj mreži obračunat će se u postotnom iznosu (10 posto) od vrijednosti korisničkog bona koji će, kako ističu, biti naznačen na korisničkom bonu u apsolutnom iznosu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na upit imaju li već sada zahtjeva za raskidom ugovora bez naknade, iz HT-a kažu da poštuju sve zakonske obveze pa tako i omogućavanje raskida ugovora bez naknade uslijed povećanja cijena, dodajući da su o promjenama cijena te uvjetima raskida ugovora bez naknade obavijestili svoje postpaid (pretplatnike) korisnike s obzirom da za njih izmjene nastupaju od 1. srpnja ove godine.

Objašnjavaju i da je naknada od 8 kuna plus PDV za pristup mreži određena kao odgovor HT-a na promjene koje su nastupile stupanjem na snagu izmjenama Pravilnika o plaćanju naknada za pravo uporabe adresa, brojeva i radiofrekvencijskog spektra, Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, kojim je godišnja naknada za uporabu spektra u javnoj mreži pokretnih komunikacija povećana tri puta.

Takva je Vladina odluka, kako kažu, značajan udar na poslovanje HT-a, dovodi u pitanje sve njihove planove pa i investicija te stoga uvode naknadu.

Od 1. kolovoza ove godine HT planira mijenjati i cijene međunarodnih poziva zbog pojednostavljenja ponude dosadašnjih internacionalnih zona i smanjenja broja zona te su stoga izvršene korekcije cijena ovisno o zoni koja se poziva u inozemstvu ili prema kojoj se šalu SMS-ovi iz Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz HT-a poručuju i da korisnici koji su do 31. svibnja ove godine potpisali ugovor s minimalnim obveznim trajanjem, koji podrazumijeva kupnju uređaja po povoljnijoj (subvencioniranoj) cijeni uz korištenje tarifnog modela, imaju pravo u razdoblju od 1. lipnja do 30. lipnja raskinuti pretplatnički ugovor bez naknade, uz zadržavanje uređaja.

To je nešto drugačije ako je korisnik kupio uređaj na rate u HT-u jer je tu riječ o kupoprodajnom ugovoru, pa u slučaju raskida takvog ugovora korisniku ostaje uređaj, ali on svoj dug, neovisno o tome što odlazi iz mreže HT-a, mora podmiriti HT-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako iz tvrtke Vipnet za sada još nisu objavili ništa konkretno u vezi povećanja cijena zbog novog pravilnika i povećanje naknade, ovog tjedna u Vipnetu su Hini kazali da od tog povećanja neće odustati jer im je to direktan udar na dobit zbog čega će (moguće) morati i smanjiti investicije. Stoga su u fazi razmatranja mogućnosti za koliko i što će povećati o čemu će svoje korisnike pravovremeno odnosno, kako su kazali, vjerojatno uskoro obavijestiti.

I iz Tele2 Hrvatska odgovaraju da, kako bi osigurali solidan investicijski plan za budućnost i kvalitetnu uslugu za svoje korisnike, na žalost nisu imali drugog izbora već prenijeti Vladin namet za radijske frekvencije na krajnje korisnike.

Kažu i da su sve svoje pretplatnike obavijestili 1. lipnja o promjenama cijena prema uputama HAKOM-a (regulatora), tako da i oni od 1. srpnja svim pretplatnicima uvode naknadu za korištenje mreže u iznosu od 8 kuna plus PDV.

Iz HAKOM-a, kao nacionalnog regulatora tržišta elektroničkih komunikacija, Hini su kazali da im operatori nisu dužni dostaviti na odobrenje nove Opće uvjete poslovanja uslijed kojih uvode i spomenutu novu naknadu za pristup mreži, nego im to samo trebaju dostaviti na uvid.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo