Facebook je odrastao, tvrde znanstvenici koji istražuju ponašanje mladih na internetu. To potvrđuje i struktura korisnika, naime – mladi se stalno prebacuju na druge platforme, koje su za njih zanimljivije. Ovo gledište je, na jednoj konferenciji koja se bavila poslovanjem te tvrtke, iznio i sam financijski direktor Facebooka, David Ebersmann.
U slučaju nužde - progutati konkurenciju
No, kako u razgovoru za Deutsche Welle tvrdi Niels Brüggen, pedagog specijaliziran za medije, Facebook se još uvijek ne treba pretjerano brinuti zbog toga.
"Ova platforma je toliko velika, da joj za sada ne prijeti opasnost", kaže ovaj stručnjak iz minhenskog JFF instituta. Drugačija je stvar bila s platformom Studi-VZ koja je u većini europskih zemalja zatvorila portale.
Problem je kako kaže Karsten Wenzlaff iz Instituta za komunikaciju i socijalne medije iz Berlina, da se specijalizirane platforme mogu razvijati do određenih granica. No, on smatra da se Facebook dobro drži.
Mladi su često aktivni na nekoliko različitih mreža – na primjer, oni koriste Instagram za fotografije, a Snapchat ili WhatsApp za ćaskanje. Ipak, stručnjaci ne vjeruju da će Facebook zbog toga nestati. Ukoliko položaj te tvrtke zaista bude ugrožen, Facebook će vjerojatno kupiti konkurenciju, kao što se već dogodilo s Instagramom.
Bijeg od roditelja
No, jedan od osnovnih razloga za to što mladi koriste druge platforme je to što im smeta kada su na istoj mreži u društvu sa svojim roditeljima, učiteljima i trenerima.
"Oni ne vole ni izlaziti u iste kafiće kao i njihovi roditelji", podsjeća Wenzlaff i dodaje kako je jedan od razloga i taj da je na Facebooku teško sačuvati tajnu: "Postavke za privatnost na Facebooku su vrlo složena. Rijetki su korisnici koji točno znaju tko što smije vidjeti."
Uz to, Facebook se promijenio tijekom godina. Na primjer, na početku su korisnici mogli pratiti sve novosti koje njihovi prijatelji objavljuju, ali danas ta platforma vrši selekciju vijesti.
"Ranije je sve bilo mnogo zanimljivije", kaže Wenzlaff, koji smatra da je ova društvena mreža postala suviše komplicirana.
Cijeli članak pročitajte http://www.dw.de/je-li-facebook-ostario/a-17234192