Podaci o broju registriranih vozila, koje je u petak objavio Državni zavod za statistiku, dobiveni su od Ministarstva unutarnjih poslova pri čemu oni o prvi put registriranim vozilima obuhvaćaju potpuno nova i polovna vozila.
Prošlogodišnjem rastu tržišta automobila u Hrvatskoj, najviše je po ocjenama analitičara pridonijela javna nabava za potrebe države, a ne osobna potrošnja odnosno kupnja građana.
Lani je u Hrvatskoj započela i praksa koju neki nazivaju "jednodnevnim registracijama" vozila, po kojoj se automobili kupljeni i registrirani u Hrvatskoj po nižim cijenama u kratkom roku izvoze na EU tržišta s višim cijenama.
Kako je, naime, Hrvatska među najsiromašnijim zemljama EU, cijene automobila su među najnižim, primjerice, i do 30 posto niže od Skandinavije. Stoga se veliki dio prodaje automobila obavlja po principu jednodnevne registracije jer se novi automobili odmah poslije registracije plasiraju poznatom kupcu u neku zemlju EU-a kao rabljeni.
Ta je operacija zakonita, a dileri zaradu ostvaruju na razlici u cijeni novih automobila za Hrvatsku koju su oni platili proizvođaču i cijene u zemljama u koje izvoze, odnosno tehnički ispravno rečeno "iznose" gdje postižu cijene više nego u Hrvatskoj, ali i nešto niže od tamošnjih. Uz to im pripada i povrat dijela trošarine i PDV-a.
Značajan dio "iznosa" u Hrvatskoj se odnosi i na automobile rent-a-car agencija, koji nakon ljetne sezone odlaze na strana tržišta.