Moss i Dewis ponovno pišu Jaguarovu povijest

21.5.2012.
14:31
VOYO logo

Još jednom par je sjeo za volan Jaguarovog C-typea, donjeg postroja XKC 005, isti onaj automobil kojim se 1952. godine Sir Stirling Moss odvezao u pobjedu na natjecanju sportskih automobila u Reimsu, što je ujedno i bila prva pobjeda na jednom natjecanju automobila s disk kočnicama.

Baš kao i 1952., Moss i Dewis radije su krenuli sa strane nego neposredno sa startne rampe – jer se i prije 60 godina Moss bojao da ne ošteti C-type prije završetka paradnog kruga oko Brescie, iza policijske pratnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sudjelovanje Sir Stirlinga Mossa i Normana Dewisa, koji je bio tadašnji Jaguarov glavni inženjer za razvoj, na utrci Mille Miglia 1952. bio je prvi natjecateljski ispit izdržljivosti za prototip sustava disk kočnica. C-type zacijelo je unio nemir tijekom ocjenjivanja kad je službenike trebalo uvjeriti da su disk kočnice doista kočnice i iako je par bio prisiljen ostaviti automobil zbog kvara na upravljanju, cijela ova eskapada dokazala je vrijednost disk kočnica. Kasnije, nakon pobjede Sir Mossa u Reimsu 1953. godine, C-type s disk kočnicama završio je utrku prvi, drugi i četvrti na Le Mansu, što je bio još jedan korak od vitalne važnosti u razvoju Jaguarove tehnologije za široku automobilsku primjenu.

Sjećajući se utrke Mille Miglia 1952., Sir Stirling Moss je izjavio: "Disk kočnice su bile nevjerojatne. Dok su Ferrari i Mercedes mogli jednom dobrano zakočiti, a potom bi se pregrijali, Jaguar je mogao kočiti i kasnije i brže, i to stalno, tako da je Mille Miglia bio konačan stvarni ispit. Bila je to zajednička ideja u timu – kamo bismo mogli ići, na cestu, pri natjecateljskim brzinama preko 1.000 milja – i rekli smo ako može napraviti ovo, onda ćemo imati serijske kočnice."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dewis se također sjeća pitanja o kočnicama: "Pozvani smo na ocjenjivanje, ogledavali su automobil dok nas nisu pozvali, a kroz tadašnje kotače sve se jasno vidjelo i čovjek pita: 'Gdje je kočnica? Ovaj auto nema kočnice!' I rekao sam: 'Ne, ovo je nova kočnica.' Morali smo rastaviti automobil i skinuti volan kako bismo im pokazali da radi. Bili su jako zainteresirani."

Nakon paradnog kruga Mossa i Dewisa, C-type XKC 005 pridružio se ostalim predstavnicima Jaguar Heritage Racinga na ovogodišnjoj utrci Mille Miglia kako bi započeli utrku sa službenom posadom. Ostalih pet sudionika Jaguar Heritage Racinga uključuju još dva modela C-type (XKC 018, čiji je prvi vlasnik Juan Manual Fangio, i XKC 045), Mk VII limuzinu te obje inačice modela XK 120 – roadster i inačica s fiksnim krovom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U pratnji šest posada Jaguar Heritage Racinga na utrci Mille Miglia 2012. bili su najnoviji modeli Jaguarove game: XF, XJ i XKR-S – od kojih je svaki naslijedio isti etos inženjerskih i dizajnerskih inovacija koje su proslavili Moss i Dewis prije 60 godina.

Utrka Mille Miglia 2012. prvi je natjecateljski izlazak za Jaguarov program Heritage Racing, koji će se ove godine natjecati i s modelima C i D-type po prvi put nakon 1956. godine na dvjema utrkama – Nürburgring Oldtimer Grand Prix i Goodwood Revival.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Samit
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
default_cta
Azbuka našeg života
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
default_cta
Volio bih da sam ovdje
VOYO logo