Kako su tv serije pretvorile Amerikance u naciju zombija

Amerikanci su postali nacija zombija koja najveci dio svog slobodnog vremena trosi na gledanje televizije. I to ne bilo kakvih sadrzaja na televiziji. Rijec je o tv serijama.

12.12.2014.
9:12
VOYO logo

Pedeset posto odraslih danas u SAD-u identificirano je kao kompulzivni TV gledatelji (binge watchers), sto znaci da prate vise epizoda nekog TV showa i to jedan za drugim, navodi se u novoj studiji provedenoj na 1.000 odraslih osoba s "pay TV" pretplatom. Kako je objavila tvrtka PricewaterhouseCoopers, postotak je jos veci za one ispod 35 godina starosti.

Binge watching engleski je izraz koji oznacava kompulzivno gledanje televizije u razdoblju mnogo duljem nego je to uobicajeno. Obicno se tako gledaju televizijske serije. Netflix je u veljaci ove godine definirao ovu praksu kao "gledanje izmedu 2-6 epizoda istog TV showa u jednom navratu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vise od polovice ispitanika priznalo je da su u gledanju televizije ove, 2014. godine kompulzivniji nego sto su bili prosle, a 60 posto njih je izjavilo da barem jednom mjesecno gleda niz od tri ili vise epizoda odjednom jednu za drugom. Vise od polovice mladih od 35 godina kazu da to cine dnevno ili tjedno.

Kompanija koja je popularizirala "binge watching" je Netflix. U Netflixu su ponosni na to, ali ovo nije jedina kompanija koja popularizira ovu praksu. U istrazivanju se navodi da je eksplozija kvalitetnih serija na kabelskoj televiziji, Netflixu i drugim streaming servisima privukla veliki broj gledatelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sezdeset i jedan posto ispitanika slozilo se s tvrdnjom da "ima previse showa za gledanje, a nema dovoljno vremena da ih se sve pogleda".

Kompulzivni gledatelji TV-a takoder su veliki zagovornici drugog zaslona (second screen): Sezdeset dva posto ispitanih koristi se svojim mobilnim telefonima dok gledaju televiziju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo