Hrvatski autoklub objavio je rezultate testiranja zimskih guma, u tri različite dimenzije: 165/70 R14 T, 205/55 R16 H i 215/65 R16 T, provedenog u suradnji s partnerima – europskim autoklubovima. Iscrpna testiranja provode se dvaput godišnje s ciljem informiranja vozača uoči ljetne i zimske sezone i olakšavanja izbora u kupnji.
Dimenzija 165/70 R14 T
U ove godine najmanjoj testiranoj dimenziji 165/70 R14 T, kojom se koriste modeli poput primjerice Citroena C3, Fiat Punta, Suzuki Swifta, Škode Fabije i VW Pola, testu je podvrgnuto 15 proizvoda, pri čemu su samo tri dobila četiri zvjezdice i ocjenu "vrlo preporučljivo".
Najveći broj guma, devet, ocijenjeno je s tri zvjezdice i mogu se preporučiti, jedan proizvod dobio je dvije zvjezdice i može se djelomično preporučiti, a dva su pala na testiranju i njihovo korištenje trebalo bi imati alternativu.
Gume s četiri zvjezdice takvu su ocjenu zaslužile najviše ujednačenošću u svim kriterijima, ali i pozitivnim odstupanjima, pa su tako neki pneumatici postavili mjerila koja bi se uskoro trebala smatrati standardom.
Kod najboljih, Michelin Alpin A4 dominirao je na suhoj cesti i u pogledu trajnosti, Continental TS800 bio je najbolji na snijegu, dok Pirelli Winter190 Snowcontrol Serie 3 nije bio najbolji ni u jednom pojedinačnom kriteriju, no istodobno nije imao pravih nedostataka pa se u ukupnom poretku zasluženo našao odmah iza najboljih proizvoda iz Michelina i Continentala.
Korak ispod, s tri zvjezdice i ocjenom "preporučuje se" ostali su: Goodyear UltraGrip 8 s određenim slabostima na snijegu, Vredestein Snowtrac 3, Marshal I’ZEN MW15, Sava Eskimo S3+ i Barum Polaris 3 s nedostacima na suhom, Semperit Master-Grip zbog lošije trajnosti, Dunlop SP Winterresponse zbog karakteristika na suhom i snijegu, Hankook Winter i*cept RS W442 zbog mokrog i snijega te Firestone Winterhawk EVO 2 zbog nedostataka na mokrom, snijegu i ledu.
Na još jednu stepenicu niže u ukupnom poretku smjestio se GT Radial ChampiroWinterPro s dvije zvjezdice. Ovaj proizvod pokazao je slabosti na snijegu zbog kojih je umanjen odličan dojam ostvaren kod utjecaja na potrošnju goriva. Naime, karakteristike na snijegu smanjile su ukupnu ocjenu i zasjenile činjenicu da GT Radial štedi otprilike 0,3 l/100 km u odnosu na Semperit ili pak 0,1 l/100 km u odnosu na "štrebere" iz Michelina i Continentala.
Najgori rezultat u ovoj dimenziji ostvarili su proizvodi Effiplusa i Premiorrija sa samo jednom osvojenom zvjezdicom i izostankom bilo kakve preporuke zbog loših rezultata na mokroj podlozi.
Dimenzija 205/55 R16 H
Dva broja veća dimenzija, 205/55 R16 H, na kojoj voze primjerice VW Golf, Škoda Octavia, Ford Focus, Opel Astra i Renault Megane, okupila je skupinu od 16 pneumatika. Pet proizvoda dobilo je četiri zvjezdice i ocjenu "vrlo preporučljivo", 10 guma osvojilo je tri zvjezdice i mogu se preporučiti, a samo jedan proizvođač se poskliznuo s tek jednom osvojenom zvjezdicom.
Od pet pneumatika koji su odskočili od ostalih, čak tri su u prvi plan došla s najboljim rezultatom u jednom od kriterija. Novi Continental ContiWinterContact TS 850 pokazao se najboljim na snijegu, najboljim u pogledu utjecaja na potrošnju i, zajedno s Michelinovim Alpinom A4, najboljim u pogledu trajnosti.
Goodyear UltraGrip 8 pokazao je najviše na mokrom, dok su Dunlop SP Wintersport 4D i Nokian WR D3 pokazali najviše ujednačenosti te također zaslužili vrlo dobar rezultat s četiri zvjezdice. Lider skupine s tri zvjezdice je Bridgestone Blizzak LM-32 koji je jednu zvjezdicu koja ga dijeli od najboljih izgubio zbog manjih nedostataka na mokrom. Semperit Speed-Grip 2 bio je loš na suhom i na ledu, Vredestein Snowtrac 3 imao je određenih nedostataka na suhom, mokrom i snijegu, novi ESA-TECAR Supergrip 7+ na suhom i mokrom, dok je u slučaju Yokohame W.drive V903A ukupna ocjena smanjena zbog slabosti na mokrom i snijegu.
Fulda Kristall Control HP ostvarila je lošiji rezultat zbog karakteristika na suhom, mokrom i ledu, a Pirelli W210 Snowcontrol Serie 3 prošao je nešto lošije zbog kvaliteta na suhom, mokrom i snijegu. Novi Falken HS449 Eurowinter imao je problema sa snijegom, Hankook Winter i*cept RS W442 s mokrim i snijegom, dok je Uniroyalov MS plus 66 bio loš jedino na snježnoj podlozi, no taj je nedostatak velik pa nije ni zaslužio ulazak u bolje ocijenjenu skupinu. Najgorom gumom u ovoj dimenziji pokazao se Syron Everest 1 sa slabostima u gotovo svim kriterijima. Ovaj je proizvod na suhom, snijegu, ledu i pri utjecaju na potrošnju na razini pneumatika s tri zvjezdice, no riječ je o najbučnijoj gumi s očajno lošim rezultatom na mokrome koji joj je donio tek jednu zvjezdicu. Ipak, i u slučaju Syrona postoji tračak nade jer proizvođač tvrdi kako je nakon lipnja ove godine promijenio određene stvari u procesu proizvodnje, pa bi već na sljedećem testiranju rezultati mogli biti uspješniji nego što su to bili sada.
Dimenzija 215/65 R16 T
Zbog sve većeg interesa za SUV vozilima poput Nissan Qashqaija, Kije Sportage, Hyundai Tucsona, VW Tiguana i Honde CR-V, gume u ovoj dimenziji zanimljive su sve većem broju kupaca. Ovogodišnjem testiranju u ovoj dimenziji bilo je podvrgnuto šest proizvoda, pri čemu su tri zaslužila 4 zvjezdice i ocjenu "vrlo preporučljivo", dva su osvojila 3 zvjezdice, a jedan je pao na testu i ne može se preporučiti.
Kod najboljih je, kao i u prethodne dvije dimenzije, dominirala ujednačenost u svim kriterijima. Bridgestone Blizzak LM-80 pokazao je najviše pri utjecaju na potrošnju, Dunlop SP Wintersport 4D imao je najbolje performanse na suhoj podlozi, dok je treći iz skupine najboljih, Continental ContiCrossContact Winter do vrha stigao izjednačivši neke najbolje rezultate poput onih na ledu i u pogledu trajnosti. Goodyear UltraGrip 8 imao je najbolje performanse na mokrom i pokazao se vrlo dobrim u pogledu trajnosti, no jedne su ga zvjezdice koštali manji nedostaci na suhom.
Sava Eskimo SUV imala je manjih nedostataka na suhom, mokrom, snijegu i kod potrošnje, pa je pomalo u sjenu pao njezin najbolji rezultat u pogledu trajnosti. Najlošija guma namijenjena SUV vozilima na ovogodišnjem je testiranju Sailun Ice Blazer WSL2 s osvojenom jednom zvjezdicom zbog lošeg rezultata na mokrom i slabostima u području gripa i hidroplaninga te dodatnim nedostacima na suhoj i zaleđenoj podlozi.
Hrvatski autoklub upozorava vozače da na vrijeme zamijene ljetne gume zimskima, jer čak i nešto lošije zimske gume će na snijegu i ledu biti sigurnije od ljetnih. Zbog sigurnosti vozača i njihovih suputnika u vozilu, kao i ostalih sudionika u cestovnom prometu, to bi trebalo biti nužno.