Buba je poslije drugog svjetskog rata bila pokretač ne samo Njemačke nego Europe i svijeta. Što je Buba značila našoj civilizaciji dovoljno govori podatak kako je godišnja proizvodnja ovog automobila koncem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća iznosila više od 1,2 milijuna jedinica.
arti-201110120303006New Beetle koji je pokušao naslijediti Bubu 1998. godine, u Europi nije postigao zapaženiji rezultat, dok je s druge strane Atlantika sasvim pristojno prihvaćen. Brojke iz Hrvatske govore o niti 200 prodanih New Beetla i kabrioleta od 2000. do danas.
No, ukusima se treba univerzalno udovoljiti pa stoga nova Buba ima bočnu liniju gotovo identičnu prvom modelu i unutrašnjost oplemenjenu retro detaljima. Dizajn potpisuju prvi čovjek dizajna koncerna VW Walter de Silva i Volkswagenov kućni dizajner Klaus Bischoff.
Interijer je također retro, spomenimo prednju ploču obojenu u boju vozila, okruglu instrument ploču i pretinac ispred suvozača kao u dobroj staroj Bubi. Ručke za putnike straga, postavljene na B stupu, jednake su kao iz originalne stare Bube.
Volumen prtljažnika je 310 litara, što je čak 96 litara više nego u dosadašnjem modelu. S preklopljenim stražnjim naslonom naraste na solidnih 905 litara. U Hrvatskoj se Beetle nudi s tri razine opreme, Beetle, Beetle Design i Beetle Sport.
Najdinamičnija Buba svih vremena
U svim modelima su električni paket, klimatizacija i radio uređaj u standardnoj opremi, jednako kao i potpuni sigurnosni paket sa setom zračnih jastuka i ESP-om. Buba je na Euro NCAP crash testu dobila najviše ocjene, pet zvjezdica za sigurnost. U Volkswagenu su posebno ponosni na podatak kako je ovo najštedljivija ali i najdinamičnija Buba svih vremena.
arti-201108040751006Uvod u benzinsku ponudu čini 1.2 litreni TSI sa 105 KS nakon čega slijedi poprilična rupa u ponudi. Sljedeći benzinac je 1.4 TSI sa 160 KS dok vrh ponude predstavlja dvolitraš kakvog smo imali priliku isprobati. Za američko tržište u ponudi je i 2,5 litreni atmosferski peterocilindraš sa 170 KS. Ljubitelji ekonomičnije vožnje na dispoziciji imaju dva motora. Slabiji je 1.6 litreni TDI sa 105 KS dok je jači 2.0 TDI sa 140 KS. Manji dizel krasi Blue motion tehnologija i 'najzeleniji' je motor iz ponude, krasi ga emisija od svega 112 grama CO2 po kilometru.
Pored ručnih šestostupanjskih mjenjača uz ove motore može se dobiti 6 ili 7-stupanjski DSG. U ruke nam je dopao model s osnovnim benzincem i srednjim paketom opreme. Turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem nas je oduševio jer od prvog pa do šestog stupnja prijenosa konstantno i neumorno ubrzava. Gotovo da i nema očekivane turborupe, a već od 1.500 okretaja vuče veselo uz skromnu potrošnju, nekad nezamislivu kad su u pitanju benzinski motori i ova snaga.
S okretnim momentom od 175 Nm koji razvija između između 1.550 i 4.100 okretaja za sprint do stotke Beetlu treba 10,9 sekundi, što je neznatno sporije od jednako motoriziranog Golfa. Krajnja brzina je 180 km/h uz prosječnu potrošnju na testu od oko sedam litara. Ručicu šestostupanjskog mjenjača krasi preciznost i kratki hodovi dok su prijenosni omjeri u mjenjaču odlično raspoređeni.
I za kraj, cijena. Ovako motorizirani i opremljeni Beetle do registracije stoji 153.809 kuna, što je manje od identično pogonjenog i opremljenog Golfa. Nova uzdanica Volkswagena proizvodi se u Puebli, u Meksiku, zajedno s New Beetlom kabrioletom, Jettom i Golfom Variant.
Vezani članci:
arti-201201170523006 arti-201111250152006 arti-201111170318006 arti-201110120303006