25 godina uređaja kojeg su neki prozvali 'utjelovljenjem đavla'
Točno prije 25 godina je u Japanu predstavljen Gameboy, igraća konzola koja će za čitave naraštaje mališana postala kult.
Datum 21. travnja 1989. godine je dan koji je ušao u povijest računalstva. U Japanu je predstavljen prvi Gameboy (točnije, na japanskom se ti ideogrami izgovaraju Gēmu Bōi), a proizvođač, japanska tvrtka Nintendo, nije bila baš posve sigurna u uspjeh, piše
Iznad njih je bio zelenkasti ekrančić, za današnje pojmove upravo jadne kvalitete. Dijagonala mu nije bila niti sedam centimetara (66 milimetara), a na njemu se odvijala igrica sa kockastim figuricama jer mu je i rezolucija bila samo 160 prema 144 pixela. Svi likovi i junaci igara su bili u četiri nijanse sive i to na podjednako sivo-zelenoj podlozi.
Gameboy je bio skuplji, ali je imao mogućnost promjene igrica
Nintendo i njegov šef Hiroschi Yamauchi je već znao kako se s "igricama" za računala može napraviti dobar posao. Njihov glavni inženjer Gunpei Yokoi je već za Nintendo bio stvorio konzolu koja stane u džep. Naime, od početka osamdesetih postojao je Gēmu & Uotchi (na engleskom tržištu Game & Wach, na njemačkom Tricotronic) na kojem se moglo igrati legendarni tetris, ali i avanture poput Donkey Kong ili Balloon Fight. No, problem tih konzola je bio da su u pravilu imale samo jednu igru. Ako bi dosadila, a za to obično nije trebalo dugo vremena, trebalo bi kupiti čitav novi aparat s nekom drugom igrom. Za mališane to naravno nije bio toliki problem, ali jest - za roditelje.
Novi Gameboy je bio drugačiji. Bio je mnogo skuplji, koštao je tada oko 160 maraka (oko 80 eura), ali su se mogli kupovati i moduli (čipovi) na kojima su bile druge igre. Te module su roditelji mogli razumjeti jer je to bilo doba i kad su stizala prva kućna računala koja su također trebala nove programe, a u svakom poslu je najvažnije da razumije onaj tko drži novčanik.
Ubrzo, jedva da je bilo mališana koji nije "kvrcao" po križiću pred školom ili na autobusnoj postaji. Nakon Japana, u kolovozu se Gameboy pojavio u SAD, sljedeće godine i u Europi i činilo se da ga više ništa ne može zaustaviti. U različitim inačicama, kasnije su se pojavili i šareni, čak i jedan proziran model, a prodano je gotovo 120 milijuna primjeraka. Junaci tih igrica, Super Mario ili Pokemon su ubrzo postali poznatiji od mnogih junaka stripova, filmova, a o knjigama da niti ne govorimo. I naravno da su se već onda pojavili prvi zabrinuti glasovi.
'Utjelovljene đavla'
Tako je ugledni list
Tek u posljednje doba se to počelo mijenjati. Sve je manje klinaca i klinceza koji nemaju mobitel s mogućnostima o kakvima Hiroschi Yamauchi i Gunpei Yokoi prije "samo" 25 godina doslovce nisu mogli niti sanjati. Svjetska mreža je prepuna igara svih mogućih vrsta, a one od Nintenda su samo jedne od tisuće drugih. http://www.dw.de/revolucija-u-dje%C4%8Djoj-sobi-u-%C4%8Detiri-nijanse-sive/a-17575725
403 Forbidden