Toyotin mališan koji se proizvodi u češkom Kolinu zajedno s francuskim blizancima isprobali smo na cestama Nizozemske koje su se pokazale idealnima za laganu i opuštenu ljetnu vožnju. Uske i vijugave, vode uz potoke i kanale, kroz bajkovite drvorede ili pak cvjetna polja u kojima se ovaj veseli automobil izvrsno uklopio u kakofoniji boja.
Izgled je ono što ga i u ovoj generaciji razdvaja od francuskog dvojca, čak i više nego ranije. Oštre linije, s prepoznatljivim X-om na nosu i nebrojenim kombinacijama naljepnica, boja, felgi i opreme za individualizaciju mogu stvoriti uistinu poseban automobil. Tu je i neobični krov s tri uzdužna pregiba (dva viša i jedan manji, srednji) bdok su prednja i staklena vrata prtljažnika jedino što vizualno izvana dijeli s braćom.
U kombinacijama koje smo imali priliku vidjeti na prezentaciji Aygo odiše mladošću te jasno daje do znanja kome je namijenjen, a to sugerira i promotivni slogan “Go Fun Yourself” - koji smo prvi put morali dobro pročitati, da ne bi bilo zabune i pokvarenog telefona. I to nije sve. Prilagođavanje dizajna moguće je i nekoliko godina nakon kupnje, npr. prednji X promijeniti u drugu boju, naručiti drugačiju foliju za krov vozila i drugo. Sve izmjene su brze, jednostavne i cijenom dostupne.
Iznutra je također veselog dizajna, s velikim i preglednim instrumentima koji su i dalje oslonjeni na stup upravljača i pomjeraju se zajedno s njime. Nažalost samo po visini.
Sigurnosna oprema je potpuna i u najosnovnijem modelu a osim baznog paketa (koji ne podržava individualizaciju već je klasičan) zahtjevniji mogu birati pakete x-play, x-clusiv i x-pure dok model x-wave ima platneni krov.
Toyota i za interijer nudi različite komplete koji, nalik maskama za mobitele, odgovaraju individualnom ukusu vlasnika. Aygo jedini ima X-touch; moderan i intuitivan 7''dodirni zaslon s navigacijom koja nije dostupna kod njegove braće. Multimedijalni sustav također omogućuje povezivanje s internetom te omiljenim aplikacijama: Facebook ili Twitter.
Sjedala su zadržala prepoznatljiv integralni oblik, zvučna izolacija je bolja nego prije pa u kabinu dopire manje vanjskih zvukova, a osobito onih preko kotača. U odnosu na prethodnika dimenzije su minimalno veće (dulji je za 2,5 centimetra), a usto je i za pet milimetara niži no ima više mjesta za glavu.
Tehnički gledano, nije se mijenjao uspješni koncept, i dalje je riječ o zajedničkom podvozju s jednolitrenim trocilindrašem od 68 KS posuđenim iz Daihatsuove vitrine. I taj motor je zadnje što je od tog japanskog proizvođača ostalo na Starom kontinentu jer se s njega povukao još početkom prošle godine.
A riječ je o uistinu sjajnom stroju koji se veselo vrti, daje sasvim pristojne performanse (iako je novi model 30 kg teži od starog) a uz sve to ne traži mnogo goriva i potpuno udovoljava ekološkim prohtjevima. Pored ručnog mjenjača nudi se i automatizirani ručni mjenjač "x-shift". Inžinjeri su željeli da Aygo bude zabavniji u vožnji, stoga ima izravniji volan, dorađeni ovjes, posebice stražnji gdje su korišteni bolje i skuplje komponente. Osim toga, čitava karoserija je sada kruća i stabilnija u vožnji, a također su prilagođeni i prijenosni omjeri ručnog mjenjača, i to na način da najviše živosti daje upravo u gradskim uvjetima vožnje.
Kako nam je rečeno na press konferenciji, nema potrebe za hibridom u tom segmentu jer je Aygo s osnovnom benzinskom motorizacijom u startu vrlo štedljiv, s prosječnom potrošnjom ispod 5 l/100 km.
Prodaja Ayga će započeti 07. rujna, Toyota nudi čak pet 5 godina jamstva a što se tiče cijene, početna još nije definirala ali se očekuje da će biti malo ispod 70.000 kn.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: 3-cilindarski, benzinski
Obujam: 998 ccm
Snaga: 50 kW/68 KS @ 6000/min
Okretni moment: 95 Nm @ 4800/min
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Dimenzije: 3455 x 1615 x 1460 mm
Prtljažnik: 168 l
Maksimalna brzina: 160 km/h
Ubrzanje: 14,2 s
Potrošnja: 4,1 l/100 km
Emisija CO2: 95 g/km