Predstavnicima sedme sile na Krku i Malom Lošinju predstavljena je osma generacija ovog popularnog automobila koji je od 1973. godine prodan u 22 milijuna primjeraka. Osim što je dimenzijama neznatno manji, novi Passat je i lakši od prethodnika 85 kilograma, s nekoliko novih motora koji imaju nižu emisiju CO2, 20 posto manju potrošnju te puno tehnoloških noviteta.
U dizajnerskom smislu očite su značajne promjene, jer sada
automobil djeluje puno snažnije, moćnije, ali i atraktivnije. Pri
tome je na limuzini sjajno riješen stražnji dio čija krovna
linija naglo pada od C stupa, koji je dovoljno širok da auto
izgleda niže i čvršće, prema poklopcu prtljažnika podsjećajući na
Passat CC prošle generacije. Sva svjetla na novom Passatu su u
LED tehnologiji, ali kao doplata. Na stražnjem kraju pozicijska
svjetla su u vodoravnom položaju, dok se pritiskom na papučicu
kočnice na stop svjetlima pale po tri okomita “stupa” sastavljena
od “ledica”.
Iako je nova limuzina kraća 2 mm od prethodnika, te je niža 14
milimetara, međuosovinski razmak povećan je za 79 mm (2791 mm), a
širina za 12 mm (1832 milimetra). U unutrašnjosti sada ima više
mjesta za putnike koji su dobili dodatna 33 milimetra prostora.
Prtljažnik je u odnosu na prethodnu generaciju narastao za 21
litru i sada ima obujam od 586 litara. Kod karavana obujam je
povećan za 47 litara, na 650 litara prtljažnog prostora.
Passat
U vožnji zavojitim otočkim cestama mogli smo se uvjeriti koliko su dobar automobil napravili stručnjaci iz Wolfsburga, čija ponuda agregata se sastoji od četiri TDI turbodizelaša i pet TSI turbobenzinaca snage između 120 i 280 KS. Sredinom ove godine trebao bi im se pridružiti i Passat GTE, hibridna verzija s plug-inom (utičnicom), snage 218 KS. Do sada Passat u ponudi pogonskih agregata nije imao 2.0-litrenog TDI dizelaša u dvije varijante s 190 i 240 KS, a novi su 1.4-litreni TSI ACT benzinac sa 150 konjskih snaga i mogućnošću isključivanja dva cilindra, kao i 1.8-litreni TSI snage 180 KS. Passat dobiva i 2.0-litreni turbomotor iz Golfa GTI-ja snage 220 KS, kao i 2.0-litreni turbo s čak 280 konjskih snaga.
U vožnji, to je sjajna poslovna limuzina koju krasi udobnost, prostranost i odlična izolacija u kabini. Na prezentaciji smo se najviše družili s verzijom s 2.0-litrenim TDI turbodizelašem sa 150 KS u karavanskoj, kao i limuzinskoj verziji koji je, po našemu mišljenju, sasvim dovoljan za njemačku perjanicu iz Wolfsburga.
Passat
Što se tiče aktivne sigurnosti, ali i drugih elemenata, poput komfora i samostalnog parkiranja, novi Passat je riznica noviteta. Možda najveći novitet je Trailer assist, sustav za parkiranje prikolice, i to u rikverc. Automobil sam okreće volan koliko treba, dok vozač jedino kontrolira kočnicu i gas. Druga velika stvar je aktivni info displej koji dolazi jedino uz doplatu, a riječ je o digitalnom prikazu informacija na instrument-ploči, od brzine, broja okretaja, navigacije, potrošnje... Passat je dobio prvi put Head-up displej uz pomoć kojeg se informacije projeciraju na vjetrobranskom staklu, kao i grijano kolo upravljača. U podužu listu noviteta dolazi i Traffic jam assist, koji djeluje u suradnji s adaptivnim tempomatom i Line assistom. Park assist 3.0 sada omogućava vozaču samostalno parkiranje i prema naprijed. Tu je i Emergency assist, sustav koji pomaže vozaču da izbjegne nezgodu u slučaju da mu pozli, kao i Front assist plus adaptivni tempomat s funkcijom zaštite pješaka.
Osma generacija Passata, kao i do sada, imat će tri razine paketa: Trendline, Comfortline i Highline, a cijene benzinskih i dizelskih izvedbi kreću od 187 tisuća kuna naviše.