TEST U AUTENTIČNIM UVJETIMA /

Vozili smo Mercedes 4matic: Više atrakcije i uživancije

Image

Gotovo nevjerovatno zvuči podatak kako trenutna ponuda 4x4 vozila Mercedes-Benza broji čak 76 modela. Neke od njih imali smo priliku i isprobati na gotovo 2500 metara nadmorske visine, na planinskom prijevoju Timmelsjoch, između Austrije i Italije.

30.11.2014.
19:47
VOYO logo

Zimi je ovaj prijevoj 20-ak kilometara iznad Soldena zatvoren zbog snijega koji tamo napada i opasnosti od lavina. No, naši domaćini su ovog puta osigurali da se cesta otvori sve do vrha prijevoja kako bismo u autentičnim uvjetima isprobali na što su sve tako ponosni.  A to je prije svega 30-godišnja tradicija njihovog pogona na sve kotače 4matic te impozantan broj od 76 modela u koje ga ugrađuju.

Doslovno u svim klasama možete izabrati ovaj moderni integralni pogon, od najmanje A i B klase preko limuzina C, E i S klase pa do kupea CLS i naravno, terenaca. Ova prigoda i gostovanje novinara na snijegu iskorištena je i za svjetsku premijeru nove V klase s pogonom 4matic. Ovog puta pogon je identičan onome u limuzinama C i S klase tako da je visina vana od tla jednaka kao i kod klasične verzije. Mercedes V 250 BlueTEC 4MATIC u proizvodnju kreće koncem godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstavljena je evolucija pogona 4matic, od modela W124 4matic u kojem je prvo i predstavljen pa do današnjih nikad atraktivnijih i traženijih automobila.

Image

Mercedes 4matic

Tako u obnovljenoj B Klasi zabava sa svim kotačima kreće s modelom B 200 CDI 4MATIC koji ispušta svega 130 g CO/km. Na Hochgurglu smo također isprobali GLA koji opcijski nudi ovaj pogon s potpuno varijabilnim pretvaračem momenta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među brojnim inovativnim komponentama obnovljenog sustava 4matic  su automatsko isključivanje stražnje osovine, što je također dio pogona i prijenosa putem 7G-DCT automatiziranog mjenjača s dvije spojke dok je stražnji diferencijal s integriranim hidrauličnim višelamelnim kvačilom. To u konačnici omogućuje potpuno varijabilni distribuciju momenta između prednje i stražnje osovine, ovisno o načinu vožnje i uvjetima na cesti.

Pogon smo isprobali i u modelima C i S klase za koje u Mercedesu tvrde da, zahvaljujući originalnom konceptu, troše goriva kao modeli s konvencionalnim pogonom na samo jednu osovinu.

Tu je i sva sila elektronike koja ne pomaže vozaču samo da ostane na cesti već i da uživa u vožnji zasniježenom cestom. Raspored momenta od 45:55 posto između prednje i stražnje osovine osigurava superiorno i predvidivo upravljanje bez iznenađenja.

Image

Mercedes 4matic

Treba reći i kako je 4matic do 25 posto lakši od usporedivih sustava te time omogućuje bolje performanse i efikasniju učinkovitost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Premijera malog karavana

Imali smo priliku među prvima vidjeti i novi caravan Mercedesa. CLA Shooting Brake je ovog puta prikazan statički ali dovoljno efektno da dobijemo sjajan prvi dojam o njemu. Obujam prtljažnika je od 495 do 1354 litre, na stražnjoj klupi ima osjetno više mjesta za glavu i izgleda stvarno fantastično. Dopunit će paletu Mercedesa tijekom ožujka a što se tiče verzija s 4maticom već u samom startu prodaje nudit će se kao CLA 250 4MATIC te vatreni CLA 45 AMG 4MATIC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo