TEST U AUTENTIČNIM UVJETIMA / Vozili smo Mercedes 4matic: Više atrakcije i uživancije

Image

Gotovo nevjerovatno zvuči podatak kako trenutna ponuda 4x4 vozila Mercedes-Benza broji čak 76 modela. Neke od njih imali smo priliku i isprobati na gotovo 2500 metara nadmorske visine, na planinskom prijevoju Timmelsjoch, između Austrije i Italije.

30.11.2014.
19:47
VOYO logo

Zimi je ovaj prijevoj 20-ak kilometara iznad Soldena zatvoren zbog snijega koji tamo napada i opasnosti od lavina. No, naši domaćini su ovog puta osigurali da se cesta otvori sve do vrha prijevoja kako bismo u autentičnim uvjetima isprobali na što su sve tako ponosni.  A to je prije svega 30-godišnja tradicija njihovog pogona na sve kotače 4matic te impozantan broj od 76 modela u koje ga ugrađuju.

Doslovno u svim klasama možete izabrati ovaj moderni integralni pogon, od najmanje A i B klase preko limuzina C, E i S klase pa do kupea CLS i naravno, terenaca. Ova prigoda i gostovanje novinara na snijegu iskorištena je i za svjetsku premijeru nove V klase s pogonom 4matic. Ovog puta pogon je identičan onome u limuzinama C i S klase tako da je visina vana od tla jednaka kao i kod klasične verzije. Mercedes V 250 BlueTEC 4MATIC u proizvodnju kreće koncem godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstavljena je evolucija pogona 4matic, od modela W124 4matic u kojem je prvo i predstavljen pa do današnjih nikad atraktivnijih i traženijih automobila.

Image

Mercedes 4matic

Tako u obnovljenoj B Klasi zabava sa svim kotačima kreće s modelom B 200 CDI 4MATIC koji ispušta svega 130 g CO/km. Na Hochgurglu smo također isprobali GLA koji opcijski nudi ovaj pogon s potpuno varijabilnim pretvaračem momenta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među brojnim inovativnim komponentama obnovljenog sustava 4matic  su automatsko isključivanje stražnje osovine, što je također dio pogona i prijenosa putem 7G-DCT automatiziranog mjenjača s dvije spojke dok je stražnji diferencijal s integriranim hidrauličnim višelamelnim kvačilom. To u konačnici omogućuje potpuno varijabilni distribuciju momenta između prednje i stražnje osovine, ovisno o načinu vožnje i uvjetima na cesti.

Pogon smo isprobali i u modelima C i S klase za koje u Mercedesu tvrde da, zahvaljujući originalnom konceptu, troše goriva kao modeli s konvencionalnim pogonom na samo jednu osovinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tu je i sva sila elektronike koja ne pomaže vozaču samo da ostane na cesti već i da uživa u vožnji zasniježenom cestom. Raspored momenta od 45:55 posto između prednje i stražnje osovine osigurava superiorno i predvidivo upravljanje bez iznenađenja.

Image

Mercedes 4matic

Treba reći i kako je 4matic do 25 posto lakši od usporedivih sustava te time omogućuje bolje performanse i efikasniju učinkovitost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Premijera malog karavana

Imali smo priliku među prvima vidjeti i novi caravan Mercedesa. CLA Shooting Brake je ovog puta prikazan statički ali dovoljno efektno da dobijemo sjajan prvi dojam o njemu. Obujam prtljažnika je od 495 do 1354 litre, na stražnjoj klupi ima osjetno više mjesta za glavu i izgleda stvarno fantastično. Dopunit će paletu Mercedesa tijekom ožujka a što se tiče verzija s 4maticom već u samom startu prodaje nudit će se kao CLA 250 4MATIC te vatreni CLA 45 AMG 4MATIC.

KSW 94
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo