ELEKTRIČNI SNOVI / Vozili smo Kijinu hibridnu limuzinu

Image

Kia je na hrvatsko tržište lansirala Optimu Hybrid, limuzinu D segmenta s električnim i benzinskim pogonskim sklopom koji nudi brojna tehnička rješenja kako bi postigla izuzetno nisku potrošnju goriva i minimalne ispušne emisije.

16.10.2012.
20:27
VOYO logo

Ovo je jedini hibridni automobil sa 7-godišnjim jamstvom i prodajnom cijenom na razini dizelske inačice što ga čini itekako zanimljivim. Time su Korejci pokazali kako hibridi ne moraju biti egzotika nego cijenom razumni automobili za svakodnevnu upotrebu.

Hibridna Optima opremljena je usporednim hibridnim sustavom gdje se benzinski motor aktivira tijekom ubrzavanja i pod većim opterećenjem. Kod umjerene vožnje do brzine od 100 km/h vozilo pokreće električni motor dok je tijekom ubrzavanja, vožnje na uzbrdici i u zahtjevnijim uvjetima aktivan benzinski motor. Prosječna potrošnja goriva je u odnosu na klasičnu benzinsku inačicu niža za više od 40% čemu pripomaže i sustav automatskog isključivanja i uključivanja benzinskog motora pri zaustavljanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Električni motor djeluje kao generator koji tijekom kočenja pretvara kinetičku energiju u električnu i pohranjuje je u baterije. Djelovanje hibrida u svim je voznim uvjetima automatsko i neprimjetno, za prijenos snage brine 6-stupanjski automatski mjenjač.

Posebna pozornost usmjerena je na novu generaciju litij-polimernih baterija čija masa u konkretnom slučaju, iznosi samo 43,6 kilograma. Nova generacija baterija napona 270 V, kapaciteta 5,3 Ah i ukupne snage hibridnog sustava od 34 kW pružaju optimalnu ravnotežu u performansama, kapacitetu i temperaturnoj stabilnosti. Kod njih je riješen problem kratkog životnog vijeka koji je pratio hibridne automobile prve generacije. U Optimi baterije traju 10 godina ili 240.000 kilometara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jednako je važna uloga povjerena 2,0-litrenom benzinskom motoru iz obitelji Nu
najveće snage 110 kW (140 KS) pri 6000 okretaja u minuti i 180 Nm okretnog
momenta pri 5000 okretaja.

Cijeli pogon u kombinaciji s električnim motorom snage 34 kW s permanentnim magnetima, konstantnim momentom od 0 do 1400 okretaja u minuti i rasponom rada do 6000 okretaja zajedno s benzinskim četverocilindričnim motorom postiže konkretnih 140 kW (190 KS) i najviše 265 Nm okretnog momenta. Tako motorizirana Optima koja je u smislu udobnosti i opreme posve jednaka klasičnim izvedbama, s mjesta do 100 km/h stiže za 9,4 sekundi i postiže maksimalnu brzinu limitiranu na 192 km/h. U vožnji u naselju troši 5,7 litara i ima emisiju CO2 od 128 g/km. U vožnji izvan naselja prosječna potrošnja goriva iznosi 5,3 litre dok u kombiniranoj vožnji   troši 5,4 litre benzina uz emisiju CO2 od 125 g/km.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hibridna Optima teška je 1587 kilograma, za svega 139 je kilograma teža od Optime s klasičnim benzinskim motorom. Kao i kod drugih hibrida, cijenu je platio prtljažnik koji je s 505 litara zapremnine smanjen na i dalje solidnu 381 litru. Hibrid dolazi s najbogatijim paketom opreme TX koji još sadrži ECO „vodič“ koji vozaču i putnicima daje podatke o potrošnji goriva i optimalnom načinu vožnje te revolucionarno grijanje prednjih i stražnjih sjedala pomoću infracrvene tehnologije koja nema problematičnih elektromagnetskih učinaka.

Za dinamičku stabilnost zaduženi su serijski sustavi ESP i VSM. VSM poništava utjecaje sila koje nastaju na prednje kotače tijekom ubrzavanja na površinama sa slabim prianjanjem (slabim kontaktom s podlogom). U tim slučajevima sustav VSM kod vozačeva preslabog ili prejakog okretanja upravljača dodaje ili oduzima snagu upravljačkog servo sustava, što utječe na stabilnost i ujedno poništava neugodne trzaje upravljača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova Optima, kao i svi Kijini modeli, na europsko tržište dolazi s tvorničkim 7- godišnjim jamstvom ili jamstvom do 150.000 prijeđenih kilometara. Jamstvo vrijedi za cijelo vozilo uključujući i baterije. Cijena za ovu gotovo pet metara dugu limuzinu s najnaprednijom tehnologijom iznosi 269.990 kn do registracije.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo