Moderna vremena /

Vozili smo Kia Soul EV

Image
Foto: PR

Kao i obična varijanta s motorom na unutarnje izgaranje i Soul EV je poseban i prepoznatljiv. Čak nam je u električnoj verziji simpatičniji i zanimljiviji od standardnog Soula koji je ipak znatno jeftiniji

29.5.2015.
11:24
PR
VOYO logo

Električni Soul EV se od običnog Soula razlikuje po dvobojnoj karoseriji s kontrastnim ‘plovećim krovom’, jedinstvenim 16-inčnim aluminijskim naplatcima i LED zadnjim svjetlima, kao i novim ‘eco electric’ znakom na boku, ispod A stupa. Vozilo je dobilo unikatan izgled prednjeg i zadnjeg dijela, koji između ostalog, sprijeda uključuje veću masku motora i utičnice za punjenje. Soul EV donosi i novu unutrašnjost s kvalitetnijim materijalima i dizajnom koji je više usmjeren na vozača. To je prvi Kijin model koji se može pohvaliti OLED (organski LED) intrumentalnom pločom, dok dvobojna unutrašnjost daje osjećaj otvorenosti u kabini. Nadzorna ploča s obrubom punjenom dvostrukim ubrizgavanjem mekana je na dodir i dokazuje kvalitetu vrhunskih materijala.

Image
Foto: PR

Kia Soul EV

Električnog Soula pokreće elektromotor snage 110 KS s najvećim okretnim momentom 285 Nm i efikasnom litijum-jonskom polimerskom baterijom kapaciteta 27 kWh, koja je postavljena ispod kabine. Motor snagu prenosi na prednji par kotača preko bezstupanjskog mjenjača s kojim od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 12 sekundi, do maksimalnih 145 km/h. Kijini inženjeri su sebi postavili cilj oko 200 kilometara dometa s jednim punjenjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: PR

Kia Soul EV

Pametna ugradnja elektromotora i elektronskih sustava inženjerima je omogućila smanjenje težine i zadiranja baterijskog sklopa u kabinu, a efikasna baterija sa specifičnom energijom od samo 200 Wh/kg omogućila je skladištenje velike količine električne energije obzirom na njenu težinu. Upotreba litijum-jonskih polimerskih baterija (u odnosu na uobičajene litijum-jonske) omogućava veću energijsku gustoću, manje sastavnih dijelova i jednostavniju strukturu ćelija, niže troškove proizvodnje, veću snagu zagrijavanja i veću fleksibilnost kod postavljanja baterija. Priključak za punjenje 6,6 kW AC električnom Soulu omogućuje stopostotnu napunjenost baterije za pet sati, dok osamdesetpostotnu napunjenost može postići za manje od 25 minuta pri punjenju snage 100 kW DC (33 minuta pri 50 kW). Soul EV je kao prva Kia opremljen novim unaprijed programiranim sustavom provjetravanja. Zahvaljujući tom sustavu grijanja, do kojeg možemo doći preko HMI Interfacea, korisnici vozila mogu predprogramirati grijanje ili hlađenje kabine 30 minuta prije nego pokrenu vozilo. Sustav djeluje u vozilu koje je priključeno na električnu energiju i na taj način smanjuje potrošnju baterije u vožnji. Umjesto toga kabina je ohlađena ili zagrijana zahvaljujući struji iz utičnice, što omogućava željenu temperaturu u kabini još prije nego što vozač negdje krene. Obuven je u pneumatike s vrlo niskim otporom trenja. Novi pneumatici dimenzija 205/60 R16, koje su posebno za Soul EV razvili Kumho i Nexen, smanjuju otpor trenja za 10%, bez negativnog utjecaja na voznu udobnost, upravljivost, buku i vibracije ili zaustavni put kočenja.

Oprema je potpuna, paket se zove Ev Energy, što je specifičnost električne verzije koja do registracije stoji 269.990 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: PR

Kia Soul EV

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo