Treća generacija / Vozili smo Kia Sorento: nikad veći, jači, bolji i - skuplji

Image
Foto: Mato Pavličević

U svom trećem izdanju Sorento je sam vrh onoga što Kia danas može ponuditi, vrhunski terenac koji može stati uz rame s razvikanom konkurencijom. Samo, jesu li kupci spremni za to izdvojiti toliko novca?

22.5.2015.
22:45
Mato Pavličević
VOYO logo

Potpuno novi model Sorenta stigao je i na naše tržište a krase ga vrhunski premium izgled i osjećaj te veća prostranost, kao i brojne inovativne mogućnosti. Iako su promjene stila bile evolucijske, one suptilno mijenjaju karakter novog Sorenta, naglašavajući gladak, valovit profil kao vodeće obilježje stila. Novost su i niža linija krova, više stranice i zabačen oblik koji automobilu daju dramatičniji, mišićav stav. Po prvi put, Kia je na novom modelu predstavila novu lasersku tehnologiju varenja. Ista omogućuje bolju povezanost ploha koje su sada bliže jedna drugoj. Na taj način Kijini dizajneri stvorili su napredniji oblik karoserije te dodatno naglasili premium, moderan izgled i dojam na automobilu.

Za mekši izgled, između ostalog, zaslužne su i promjene u dimenzijama. Duljina je povećana za 95 mm (na konačnih 4780 mm), visina je smanjena za 15 mm ( na konačnih 1.685 mm), dok je širina povećana za 5 mm ( na konačnih 1.890 mm). Najveći dio u oblikovanju novosti, vođen je od strane Kijinog dizajnerskog studija u korejskom Namyangu, dok su svojim radom doprinijeli i dizajnerski centri u njemačkom Frankfurtu i kalifornijskom Irvineu. U odnosu na prethodnu generaciju modela, povećanje vanjskih dimenzija i međuosovinskog razmaka (+80 mm, trenutno 2780 mm) oslobodili su dodatni prostor u kabini novog automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Mato Pavličević

KIA Sorento

Većina Sorentovih poboljšanja nalazi se u putničkoj kabini, a za dizajn interijera odgovoran je Kijin europski dizajnerski tim. Dizajneri su u dizajnerskom centru u Frankfurtu stvorili elegantnu, luksuznu kabinu, izrađenu od znatno kvalitetnijeg materijala. Veći udio materijala mekih na dodir i kvalitetne kože stvaraju dojam modernog i luksuznog automobila te donose premium atmosferu u novi Sorento. Jedan od najprepoznatljivijih unutarnjih detalja, korisničko sučelje okruženo presvlakama u srebrnoj boji, izgleda kao švicarski sat te uključuje Kijinu najnoviju tehnologiju HMI (Human Machine Interface). Sorento je dostupan u verziji s 5 ili 7 sjedala. Drugi red sjedala u novom Sorentu dijeljiv je u omjeru 40/20/40 te dolazi s višim sklopivim središnjim naslonom za ruke.

Na našem tržištu nuditi će se samo jedan model, s potpunom opremom, najjačim turbodizelom i automatskim mjenjačem. Motor od ravno 200 kg dobra je mjera za veliki Sorento, dok kamionski okretni moment  od 441 Nm jamči elastičnost i ugodnu vožnju. Pri razvoju novog Sorenta, glavni fokus Kijinog inženjerskog tima bio je na postizanju udobnosti vožnje, stabilnosti pri većim brzinama i upravljivosti, koji su omogućili unaprijeđenje u unutrašnjoj kvaliteti i smanjenje buke i vibracija. Buka u kabini je smanjena od 3 do 6 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupci novog Sorenta, na raspolaganju imaju mnoštvo “aktivnih” sigurnosnih tehnologija. Izdvojimo radarski tempomat – ASCC, sustav za upozoravanje pri napuštanju vozne trake – LDWS , koji izdaje zvučno upozorenje u slučaju promjene trake bez upotrebe pokazivača smjera, detektor mrtvog kuta - BSD koji vizualnim upozorenjem u retrovizoru upozorava da se drugo vozilo nalazi u mrtvom kutu, RCTA, pomaže pri izlasku s nepreglednih parkirnih mjesta.

Image
Foto: Mato Pavličević

KIA Sorento

Sustav izdaje upozorenje kada iza Sorenta prolaze druga vozila. Sustav SLIF na nadzornoj ploči instrument table izdaje upozorenje o ograničenjima brzine, temeljeno na detekciji prometnih znakova prednjom kamerom.  Paket opreme EX Platinum, jedini je koji se nudi na našem tržištu i sadrži sve nabrojano i svu opremu koja se može ugraditi u Sorento, uključujući 19 inčne alu naplatke i stakleni panoramski krov. Cijena tog zadovoljstva je 442.090 kuna do registracije. Nije malo ali uzevši u obzir omjer uloženo-dobiveno možemo reći kako je riječ o poštenoj ponudi. Iako su to već svote o kojima prosječni hrvatski kupac automobila može samo sanjati i čitati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motor  2.2-litreni dizelski CRDi

Obujam          2.199 ccm

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snaga            200 KS (147 kW) @ 3800 o/min

Okretni moment        441 Nm @ 1.750-2.750 o/min

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveća brzina         203 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h           9,6 s

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrošnja       6,6/6,0/7,6

Emisija CO2  174 g/km

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijena 442.090 kn

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo