Vođe Alkatraza učestvovali u transferima igrača

Imali i svoje firme

20.1.2014.
14:07
VOYO logo

Vođe „Alkatraza“ Nikola Dedović i Vladimir Maljković bile su partneri sa licenciranim fudbalskim menadžerima u agenciji koja se bavila pripremom video-materijala za prodaju igrača, prenosi Blic.

Maljković i Dedović, vođe navijačke grupe „Alkatraz“ koja podržava Partizan, kako otkriva Centar za istraživačko novinarstvo Srbije, osnovali su u decembru 2009. firmu „Global Sport Management & Investement” (GSMI) u Beogradu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ova agencija se bavila pripremom fudbalskih biografija za igrače koji potiču iz drugoligaškog kluba Teleoptik, koji je blisko povezan sa Partizanom. Ove biografije se koriste prilikom prodaje, odnosno da se igrači predstave zainteresovanim klubovima. Više godina se u domaćoj javnosti spekuliše da fudbalski navijači učestvuju i u poslovima povezanim sa fudbalom, ali nikada nije bilo dokaza za to.

Dedović i Maljković su označeni kao vođe „Alkatraza“ u predlogu za zabranu navijačkih grupa, koji je republički tužilac u oktobru 2009. dostavio Ustavnom sudu Srbije. Predlog je sud odbio u martu 2011.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Protiv Maljkovića se pred Višim sudom u Beogradu vode dva postupka, zbog nasilja na sportskim priredbama kada je ošamario policajca i zbog učešća u ubistvu Ivana Perovića, takođe navijača Partizana. On se nalazi u bekstvu, dok je Dedović odbio da razgovara sa novinarima CINS-a.

Partneri u agenciji GSMI bili su im Dušan Milojević, licencirani fudbalski menadžer, i advokat Ilija Dražić, sa minimalnim procentom udela.

Milojević kaže u intervjuu za CINS da ga je sa Dedovićem upoznao bivši golman Vojislav Stanišić, zvani Skup.

- Predstavio je Dedovića kao rođaka koji radi nešto u fudbalu, a koji je blizak Partizanu - kaže Milojević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nikola Dedović Početkom 2010. jedan od vlasnika postaje još jedan menadžer sa FIFA licencom, Saša Simić.

Dedović i Maljković u julu 2011. prodaju svoj udeo u agenciji firmi „Proghorn Development LLC” sa Delavera. Međutim, i nakon prenosa vlasništva oni ostaju direktori. Milojević se i dalje vodi kao vlasnik oko 40 odsto ove agencije. Firma je, kaže Milojević, trebalo da se bavi između ostalog i prodajom igrača. Kako kaže, prvi korak je bio pravljenje video-profila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- Sve su to igrači iz mlađih selekcija Partizana koji nisu dobijali prave šanse, a mi smo ih potencijalno videli kao kvalitet - objašnjava Milojević.

CINS je otkrio da je agencija sastavila video-profile za Nenada Adamovića, sadašnjeg igrača beloruskog kluba Dinamo Minsk, Nikolu Lekića, fudbalera Proletera iz Novog Sada, i Dragana Ćerana, igrača azerbejdžanskog Simurka. Na Jutjubu je 2013. postavljen video-profil i za Dušana Brkovića, koji je tada igrao za izraelsku Hapoel Haifu. Brković je u julu prošle godine prešao da igra za mađarski Debrecin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo