Od prve generacije koja je bila lagana, jednostavna i praktična, golfovi su postajali teži ali ne i manje praktični. Zahvaljujući tehnologiji, ujedno i sigurniji, štedljiviji i ugodniji za vožnju. Što nam donosi nova "sedmica" ?
Na prvi pogled, zasigurno odličan dizajn. Nestali su "gombasti" prednji i stražnji farovi, cijeli auto je dobio dozu ravnih linija i nešto preloma linija pod oštrijim kutevima. Odlično. Cijeli golf djeluje izuzetno skladno i kompaktno.
Prednji kraj, zahvaljujući farovima i ravnom donjem dijelu branika, ima dozu agresivnosti. Stražnji farovi su se također istanjili, te poprimili dizajn obiteljskog Pola. Otvaranje prtljažnika je skriveno u VW znaku. Odlično izgleda i praktično je. Ne, na golfu nećete naći hrpu "hype" modnih detalja kao kod francuskih i talijanskih modela iste klase. On ne hvata na prvu loptu, njegov izgled se cijeni nakon više pogleda.
Unutrašnjost je izuzetna. Prostrana, sve komande su na logičnim mjestima i lako razumljive. Centralnu konzolu zauzima touch screen display, koji objedinjava više funkcija automobila. Zahvaljujući prihvatu memorijskih kartica i odličnom zvučnom sustavu, ako i zapnete u gužvi, neće vam biti dosadno. Instrumenti su jednostavni i razumljivi, a najbitnije informacije i upozorenja se vide i na centralnom info displayu.
Sjedala su karakteristično "golfovski" tvrda, ali udobna. Ne zamaraju ni nakon duže vožnje. Naslon za ruku između sjedala je dragulj. Idealna visina za oslanjanje lakta pri vožnji i ležerno mijenjanje brzina. Zvuči smiješno, ali u nekim autima je praktički nemoguće imati ruku na naslonu i mijenjati brzine. Sitnice čine cjelinu, zar ne?
Prtljažnik je očito izvukao kraći kraj između dizajna i unutrašnjeg prostora, zato jer se, u svakom slučaju - čini premali. podnica prtljažnika, izdignuta od rezervnog kotača nekih desetak centimetara, čini se praktičnim spremištem za stvari, no što možete staviti u tako uski prostor? Sjedala se naravno mogu preklopiti i osloboditi zavidno veći prostor.
Dizelski agregat od 1,6 litara sa turbopunjačem i snagom od 105 konjskih snaga se čini dovoljan za pokretanje karoserije od 1300 kilograma. Djeluje živahno, vuče od niskih okretaja, i što je najvažnije - štedljiv je. Održavanje brzine od 90 km/h će utrošiti malo iznad tri litre goriva na 100 kilometara, a pri brzini od 140 km/h tek šest.
Ovjes odlično prati težinu karoserije, prolazi kroz zavoje su precizni na svaki pokret upravljača iako u ovoj izvedbi straga nije multilink ovjes. Ako pretjerate, nos će pobjeći van, no još uvijek vam ostaje dovoljno snage da se "izvučete" iz zavoja, ili popustite gas i vratite auto na željenu putanju. Opet, ovjes je karakteristično tvrđi, no nikako se ne može reći da je neudoban. Njemačka tradicija.
Izolacija pri vožnji je za svaku pohvalu. Čak i na maksimalnoj brzini Golf ostaje udoban i nenaporan za vožnju. Auto hold sustav i Blue motion sustav sa start-stop funkcijom pri zaustavljanju vozila samo potvrđuju taj dojam. Kao i mnogo drugih sitnica koje vam pružaju osjećaj udobnosti i praktičnosti. Jednostavno sjednete i vozite...
Iako je cijena novog Golfa velika (testni model je skoro 180 tisuća kuna), čini se kao dobra investicija. Golf opet postavlja nove granice u klasi, ponajviše po udobnosti i kvaliteti.
Tehničke karakteristike
Motor: 4-cilindarski turbodizelski
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 105 KS @ 3000 o/min
Okretni moment: 250 Nm @ 1500-2750 o/min
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Maksimalna brzina: 187 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,7 s
Potrošnja: 4,6/3,3/3,8 l/100 km
Dimenzije: 4255x1800x1450 mm
Prtljažnik: 380-1450 l
Cijena: 177.800 kn