Vrh kompaktne klase / TEST: Ford Focus 1.6 TDCi Champions Edition

Image
Foto: Saša Lisjak

Aktualna generacija Fordovog omiljenog kompakta Focusa na hrvatsko tržište došla je nekako u tišini. Šteta jer riječ je o jako dobrom automobilu koji je samo na estetici vanjštine ostao nekako u granicama poznatog.

30.6.2013.
15:19
Saša Lisjak
VOYO logo

Peterovratni Focus treće generacije duži je od prethodnika za samo dva centimetra, ali to nije utjecalo na mladenački i sportski izgled. Atraktivan je i privlači pažnju na cesti. Dizajn unutrašnjosti ne zaostaje nimalo za vanjskim izgledom. Osjetan je i skok u kvaliteti izrade s čvrsto izrađenom armaturom, te plastikom ugodnom na dodir. Materijali su jako kvalitetni te se stječe dojam kako će ovaj Focus potrajati jako dugo bez popuštanja plastičnih dijelova. I funkcionalnost je uzorna.

Pozicija za upravljačem je odlična zahvaljujući i podešavanju vozačkog sjedala po visini i dubini. Mali minus je lošija preglednost straga zbog manjeg stakla, dok je prtljažnik obujma 365 litara manji 30 litara nego kod prethodnika. Ipak je riječ o sasvim protegnutom automobilu koji je mogao pomiriti voluminoznost kabine s dijelom namijenjenim prtljagi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Focus 1.6 TDCi koji smo testirali bio je opremljen posebnim jubilarnim paketom opreme Champions Edition. Njime Ford obilježava 20 godina sponzorstva Lige prvaka UEFA-e, a onim što sadrži bliži je donjem dijelu ponude nego raskoši. Tu su ručni klima uređaj, šest zračnih jastuka, 16-inčni aluminijski naplatci, ESP, svjetla za maglu, putno računalo, električni paket i drugo.

Image
Foto: Saša Lisjak

Vozna svojstva su u ovoj najslabijoj turbodizelskoj izvedbi ustupila svoje mjesto ekonomičnosti. Upravo je skromni utrošak goriva veliki adut ovog Focusa koji je bio opremljen 1.6-litrenim TDCI strojem od 95 KS nastalog u suradnji s grupacijom PSA snage 95 KS. Riječ je o motoru koji oduševljava uglađenim radom i potrošnjom prije nego performansama. Jer, za pokrenuti 1265 kg do stotke treba mu 12,5 sekundi dok se potrošnja kreće oko 4,5 do pet litara što smatramo vrlo razumnim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Saša Lisjak

Ručni šesterostupanjski mjenjač kratkog hoda u kombinaciji s turbodizelašem pravi je pogodak i srce novog Focusa, tako da okretni moment razvija pri kamionski niskih 1500 o/min. Podvozje je, kao što smo kod Focusa i navikli, znalački složeni pružajući kompromis između obiteljskih standarda udobnosti i sportskog prolaska kroz zavoje.

KARAKTERISTIKE

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motor:  4-cilindarski turbodizelski

Obujam:  1560 ccm

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snaga:  95 KS @ 3600 o/min

Okretni moment:  230 Nm @ 1500-2000 o/min

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Dimenzije: 4360 x 1825 x 1485 mm

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prtljažnik: 385-1150 l

Maksimalna brzina: 180 km/h

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ubrzanje 0-100 km/h:  12,5 s

Potrošnja:  5,1/3,7/4,2 l/100 km

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na testu : 5.2 l/100 km

Emisija CO2: 109 g/km

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijena:  157.320 kn

KSW 94
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo