U 2012. godini Volvo je prodao ukupno 421.951 automobil, što predstavlja pad od 6,1 posto u odnosu na 2011. godinu. Nekoliko je tržišta doduše zabilježilo značajan porast prodaje: to su rastuća te prekomorska tržišta, dok je teška ekonomska situacija na tradicionalnim tržištima značajno utjecala na prodajne rezultate.
Povlačenje iz ponude modela C30, S40 i V50 imalo je značajan utjecaj na ukupan pad prodaje, dok novi V40 zbog datuma predstavljanja nije uspio postići maksimalan učinak. Sve navedeno uz tešku ekonomsku situaciju u Europi ujedno je i glavni razlog pada ukupne prodaje.
Sjedinjene Države bile su najveće tržište Volva u 2012. godini. Ukupno je prodano 68.097 vozila, što je 1,2 posto više nego 2011. godine. Dobroj prodaji pogodovala je potražnja za modelima S60 i XC60 te uhodana strategija poticaja.
U Švedskoj je Volvo zadržao status najvećeg proizvođača s petinom tržišne zastupljenosti. Volvo je pratio razvoj švedskog tržišta gdje je prodano 51.832 automobila.
U Kini je Volvo dobro poslovao, ali je s prodajom 41.989 automobila ipak zabilježen pad od 10,9 posto, ponajviše zbog prestanka prodaje razmjerno popularnog modela S40.
Još jedan čimbenik koji je utjecao na prodaju u Kini bila je jaka konkurencija luksuznih brendova. Uz model V60, novi V40 će zasigurno utjecati na bolju prodaju u 2013. godini.
Volvo Car grupacija objavila je pozitivnu operativnu zaradu od 239 milijuna švedskih kruna u prvih šest mjeseci tekuće godine, što je manje od 1,529 MSEK dobiti u istom razdoblju 2011. godine.
Istovremeno je zabilježen pad prodaje od 4,1 posto, odnosno umjesto 230.746 vozila prodanih u prvoj polovici 2011. godine u istom razdoblju 2012. godine prodano je 221.309 vozila. Ukupan godišnji izvještaj bit će objavljen u svibnju 2013. godine.
Budućnost Volva kao jakog i neovisnog automobilskog proizvođača ojačana je multimilijarderskom investicijom u novu SPA platformu i VEA generaciju motora. SPA je fleksibilna, podesiva platforma na koju će biti postavljena većina budućih Volvo modela.
S manjim troškovima razvoja i zajedničkim dijelovima bit će više prostora za individualne detalje koji su bitni kupcima. Prvi automobil koji će biti postavljen na novu arhitekturu je nova generacija Volva XC90.
Nova VEA generacija motora će se sastojati isključivo od četverocilindarskih motora koji će ponuditi performanse aktualnih šestcilindarskih motora uz potrošnju manju od one kod trenutnih četverocilindarskih motora.