DIZAJNER ODGOVARA NA PITANJA /

Nova Škoda Fabia - emocionalna i praktična

Image
Foto: PR fotografije

Glavni dizajner marke Škoda Jozef Kabaň odgovara na pitanja o zahtjevu prema obliku i funkciji nove Škoda Fabije.

19.8.2014.
21:00
PR fotografije
VOYO logo

Studija dizajna 'Škoda VisionC' je prije nekoliko mjeseci prvi puta omogućila uvid u buduće stilske elemente marke Škoda. Na koji način nova Škoda Fabia pokazuje ovaj iskorak?

Jozef Kabaň: Sa studijom dizajna ‚ŠKODA VisionC’ pokazujemo način na koji ŠKODA uspijeva spojiti visoku funkcionalnost s ekspresivnijim, oštrijim i emocionalnijim dizajnom. Ovaj novi smjer u dizajnu predstavlja sljedeći korak u razvoju naše marke. Nova ŠKODA Fabia po prvi puta poseže za ovim stilskim elementima. S dizajnerskim elementima studije dizajna ‚ŠKODA VisionC’ njezin dizajn postaje izražajniji, dinamičniji te naglašeniji u sportskom smislu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto više emocija?

Jozef Kabaň: Zahtjevi prema automobilskoj marki i njezinom dizajnu s vremenom se razvijaju. Zahvaljujući visokoj funkcionalnosti i natprosječnoj ponudi prostora ŠKODA je zadnjih godina uspjela izgraditi ime. Osjećamo da je došlo pravo vrijeme za još snažnije povezivanje funkcionalnosti naših automobila s izražajnim, emocionalnim dizajnom. Možemo reći da se donekle vraćamo našim korijenima. ŠKODA je u prošlosti proizvodila izuzetno emocionalne automobile orijentirane prema dizajnu. Primjerice legendarni ŠKODA Popular Monte Carlo iz 30-ih godina. Ovaj zahtjev želimo i danas ispuniti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: PR fotografije

Idu li veće emocije na teret praktičnih vrijednosti nove Fabije?

Jozef Kabaň: Ne, naprotiv. Uz svu emocionalnost, ŠKODA Fabia bila je i ostat će i više no vjerna svojim osnovnim vrlinama te će postati prostrana, praktična, štedljiva i inteligentna kao nikada do sada. Unatoč dinamičnijem dizajnu, poboljšali smo ponudu prostora na važnim područjima. Prtljažnik je porastao i postao najveći utovarni prostor u segmentu, dok je putnički prostor postao širi i duži. U tu svrhu je uvedeno čak deset novih ‚Simply Clever’ rješenja, među kojima je i, po prvi puta u nekom modelu ŠKODA, MirrorLink tehnologija, pomoću koje se pametni telefon može spojiti s vozilom. Ovo malo vozilo je k tome štedljivije za čak 17 posto, a dobilo je i inovativne sustave potpore iz viših klasa vozila. Naša nova Fabia dokazuje: emocionalnost i funkcionalnost izvanredno se upotpunjuju.

Što je s dizajnerskog gledišta posebno na novoj ŠKODA Fabiji?

Jozef Kabaň: Prilikom razvoja treće generacije Fabije više pažnje smo posvetili sportskim karakteristikama te smo automobil dizajnirali općenito ‚energičnije’. Rezultat je novo, svježe i moderno malo vozilo, koje u svom segmentu postavlja nova mjerila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S kojim dizajnerskim elementima ste to postigli?

Jozef Kabaň: Najprije smo još više „zategnuli“ proporcije vozila. Nova ŠKODA Fabia je niža i šira nego do sada te tako jako dobro naliježe na cesti. Tu su i oštri rubovi, jasne linije i kristalni elementi. Na taj način postižemo veće kontraste i vrlo izraženu igru svjetla i sjene. Sve to automobilu pruža samouvjeren vlastiti karakter.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Automobil djeluje znatno samouvjerenije nego do sada. Jesu li razlog tome samo nove proporcije?

Jozef Kabaň: Ne samo. U prednjem dijelu vozila smo primjerice elemente rešetke i glavnih svjetala dizajnirali vizualno jače od grafičke cjeline. Time se naglašava širina vozila, jednako kao i poklopac motora snažnih obrisa s dva karakterna žlijeba na bočnim stranama. Efekt pojačavaju široka prednja glavna svjetla oštrih linija te svjetla za maglu naglašene širine. Snagu pokazuje i jasan vodoravan raspored stražnjeg dijela vozila. Snažna silueta s visokom, oštrom tornado linijom dodatno osigurava dinamiku.

Sve više kupaca želi svom automobilu dati osobnu notu. Što po tom pitanju nudi nova Fabia?

Jozef Kabaň: Nova Fabia se može individualizirati više no ikada. Na raspolaganju će biti 15 vanjskih boja i poseban koncept boja s mogućnošću individualnog odabira boje krova te boja za naplatke i vanjska zrcala. Nudimo tri linije opreme te brojne varijante za oblikovanje unutrašnjosti vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koje značenje imaju kristalni elementi?

Jozef Kabaň: ŠKODA je ponosna na svoje češke korijene. Oštre linije, profilirani obrisi i fino brušena glavna svjetla nove Fabije aludiraju na češko staklarsko umijeće te oduševljavaju maksimalnom preciznošću i najkvalitetnijom izvedbom. Posebno svijetlu točku predstavljaju stražnja svjetla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo