Ove registarske oznake izdane u Daruvarskoj policijskoj postaji, kao i mnoge druge, putovat će diljem Hrvatske, a najmanje Daruvarom. Mještani su već navikli gledati daruvarsku dijasporu, koja to ustvari nije.
A i gradonačelnik je svjestan da mnogi iskorištavaju njegov grad.
Prema podjeli Hrvatske u 7 zona rizika, Zagreb i Krapina tako spadaju u najrizičniju skupinu, dok je Daruvar najmanje rizičan. U Daruvaru ne mogu registrirati svoj automobil svi, već samo oni koji žive ili su prijavljeni ovdje.
To iskorištavaju mnoge tvrtke pa prijave dio svojeg poslovanja u Daruvaru i primjerice – plate osiguranje 848 kuna. Za isti automobil bi u Splitu platili 1235 ili u Zagrebu 1488 kuna. Za vozače – ništa sporno.
"Manje je sudara pa je vjerojatno zvog toga jeftinija registracija", kazao je vozač Stanko Pavlinić.
"Manje je mjesto manje je ljudi, manje auta, a u Zagrebu se malo raskalašenije vozi", rekao je vozač Bernard Kaurin.
No upravo zbog velikog broja registracija u Daruvaru, situacija se promijenila, pa je prema najnovijim statistikama prošle godine svaki 81. vozač s daruvarskim registracijama skrivio prometnu nesreću, a tek svaki 107. zagrebački ili 140. krapinski.
Usprkos ovim brojkama, osiguravajuće kuće ne odustaju od svoje zonske podjele.
"Zone rizika su jedan od tih parametara, one imaju smisla zasada jer individualiziraju cijenu za pojedinog vozača, to ne znači da su one idealno rješenje", rekla je Lana Zeković iz Allianz osiguranja.
Da nisu idealno rješenje, napokon su shvatili pri izdavanju osiguranja za kamione, pa je tako za njih Hrvatska postala jedinstvena zona rizika.