Toru Futami, direktor naprednih istraživanja tvrtke, izjavio je kako je proučavanje ponašanja životinja koje se kreću u skupinama pomoglo inženjerima shvatiti kako vozila interakcijom mogu pridonijeti sigurnijem i učinkovitijem prijevozu.
"U našim stalnim nastojanjima razvitka sustava za izbjegavanje sudara u idućoj generaciji automobila, dovoljno je obratiti se Majci Prirodi kako bismo pronašli vrhunske sustave izbjegavanja sudara u akciji, ponajprije u obrascima ponašanja riba."
Istraživački je tim osmislio robota EPORO (EPisode 0 Robot), opremljenog laserskim mjerenjem udaljenosti nadahnutim bumbarovim složenim očima s vidnim poljem širim od 300 i drugim naprednim tehnologijama. Šest robota EPORO međusobno komuniciraju kako bi nadzirali međusobne položaje i izbjegavali sudare te se kretali jedan uz drugog ili jedan za drugim, oponašajući tako ponašanje riba u jatima.
"Po današnjim prometnim propisima automobili voze u trakovima i moraju se zaustavljati na semaforima, ali kad bi svi bili autonomni, potreba za trakovima, čak i semaforima posve bi nestala. Već smo spominjali ribe, a one slijede ova tri pravila: ne udaljavaj se previše, ne približavaj se previše i nemoj udarati u druge. Rabeći ta tri pravila ribe se okupljaju u jata. Jato riba nema linija koje bi im pomogle da se kreću, ali ipak plivaju iznimno blizu jedna drugoj. Kad bi automobili u skupini mogli izvoditi takvo što i usklađeno se kretati, na istim bi cestama moglo prometovati više vozila. Automobila bi tako moglo biti više, ali bez prometnih gužvi", objasnio je Futami.
Futami je dodao da roboti EPORO mogu međusobno razmjenjivati informacije na križanjima te odlučiti koji će se nastaviti kretati, a koji zaustaviti, uklanjajući tako potrebu za semaforima.
Prije razvitka robota EPORO, Nissan je načinio biometrijski robotski automobil (Biometric Car Robot Drive, BR23C), koji oponaša bumbarove nevjerojatne sposobnosti izbjegavanja sudara. Bio je to zajednički projekt s Istraživačkim centrom za naprednu znanost i tehnologiju glasovitog Tokijskog sveučilišta.
Nadahnut bumbarovim složenim očima s vidnim poljem većim od 300°, laserski mjerač udaljenosti zamjećuje prepreke u vidnom polju od 180° ispred i udaljene do 2 m. BR23C izračunava udaljenost do prepreka i zatim šalje signal mikroprocesoru koji tu informaciju iskorištava za pomicanje vozila kako bi izbjegao sudar.
"Čim zamijeti prepreku", objašnjava Toshiyuki Andou, direktor Nissanova laboratorija mobilnosti i glavni inženjer projekta, "robotski automobil oponaša kretanje bumbara i odmah mijenja smjer okretanjem kotača pod pravim kutom ili većim kako bi izbjegao sudar."