Poduzetnici u Hrvatskoj o sebi samima: svoje vještine ocjenjuju četvorkom, aduti su im rješavanje problema, organizacija i nošenje sa stresom, najveća boljka marketing
Poduzetnici u Hrvatskoj smatraju da su im za poslovanje iznimno važne vještine ophođenja sa zaposlenicima i klijentima, vjeruju da su u njima vrlo dobri, ali su svjesni i prostora za napredak. Naime, u sklopu istraživanja koje je za Mastercardov projekt Uplift provela agencija Ipsos, a koji donosi uvid u
Poduzetnicima u turizmu marketing važniji nego drugima
Istraživanje je rađeno na uzorku mikro, malih i srednjih poduzetnika te posebno na uzorku poduzetnika u turizmu gdje se uočava razlika u preferiranim vještinama s obzirom da je i sama okosnica poslovanja nešto drugačija. Tako se prema rezultatima istraživanja može vidjeti da su u nešto većoj mjeri malim poduzećima važnija znanja iz računovodstvenih procesa te odgovornost u poslovanju, dok je onima u turizmu nešto važnija kompetencija iz marketinga i odnosa s javnošću.
Ispitanici su bili pitani i da procjene svoje vlastite kompetencije te da si daju ocjenu, a istraživanje je pokazalo da se u prosjeku za sve ispitane kompetencije ocjenjuju školskom ocjenom vrlo dobar. Među svim ispitanim vještinama, najveći udio ispitanika smatra se izrazito kompetentnim u rješavanju problema, njih čak 92 posto, dok se njih 90 posto smatra vrlo dobrim ili odličnim u vođenju odnosa s klijentima. Među vještinama u kojima se smatraju vrlo dobrima su i organizacijske kao i sposobnost kreativnog razmišljanja te nošenja sa stresom.
Ispodprosječne ocjene su sebi dali za poznavanje zakonskih okvira, računovodstvene procese i za provođenje ekoloških, društvenih i etičkih praksi. Kao uvjerljivo najlošije područje u kojem se snalaze su naveli marketing i odnose s javnošću – samo njih 60% misli da su u tome vrlo dobri ili odlični.
Zanimljivo je i da se osobe sa završenim postdiplomskim studijem ili doktoratom značajno bolje ocjenjuju na svim analiziranim kompetencijama.
Među vještinama za koje misle da imaju prostora za unaprjeđenje, a koje su im ujedno i jako važne, poduzetnici navode poznavanje zakonskih okvira, pregovaračke sposobnosti te sposobnost nošenja sa stresnim situacijama.
Osim stručnih znanja koja su ključna za bilo kakav profesionalni razvoj pa tako i razvoj vlastitog poslovanja, neminovno je da poslodavci, bilo da je riječ o vlasnicima poduzeća ili rukovoditeljima, trebaju imati i visoko razvijene vještine ophođenja s ljudima. One se, baš kao i sve druge vještine, mogu nadograđivati i usavršavati.
Jedinstvena edukacija koja nudi stručna, ali i „meka“ znanja
A kako bi mikro, malim i srednjim poduzetnicima pružio i stručna znanja, ali i razvoj soft skillsa, Mastercard je pokrenuo projekt Uplift čija je treća sezona upravo aktualna. U sklopu projekta u suradnji s Algebrom pokrenuta je Uplift akademija, sveobuhvatni obrazovni program namijenjen MMSP. Dosad je kroz akademiju prošlo 72 poduzetnika iz svih dijelova Hrvatske, a još samo do 1. listopada 2023. svi zainteresirani vlasnici mikro, malih i srednjih poduzeća iz područja turizma, ugostiteljstva, uslužnih i pripadajućih djelatnosti mogu prijaviti sebe ili svoje zaposlenike na natječaj za stipendije putem obrasca dostupnog na uplift.hr. Od ove godine je uvedena i novost pa se tako na natječaj za stipendiju mogu prijaviti i vlasnici obiteljsko-poljoprivrednih gospodarstava (OPG).
Polaznici akademije će imati deset modula: Leadership, Digitalna transformacija: Primjenom modernih tehnologija do poslovnog uspjeha, Design thinking u turizmu, Održivo upravljanje destinacijom, Održivi turizam, Ekonomija doživljaja – budućnost razvoja turizma, Platforme i poslovni modeli temeljeni na internetu stvari (IoT), Četvrta industrijska revolucija i industrija 4.0, Posvećenost rastu i rezultatima, Korisničko putovanje. Predavanja će se održavati online kako bi svi zainteresirani poduzetnici dobili priliku biti stipendisti, neovisno o lokaciji na kojoj se nalaze. Edukacija kreće u studenom i traje do ožujka 2024., a 32 stipendista će osim sudjelovanja na predavanjima imati priliku raditi u timovima i razvijati vlastite projekte pod mentorskim programom. Kao veliko finale treće sezone organizirat će se prezentacija projekata pred potencijalnim investitorima, a najbolji tim očekuje i novčana nagrada.
Networking kao jedan od najvažnijih ishoda edukacije
No dosadašnja iskustva polaznika svjedoče da je od bilo kakve novčane nagrade važnije znanje kao i razmjena iskustva s ostalim Uplifterima te networking koji je u dvije sezone rezultirao i s nekoliko uspješnih suradnji među polaznicima akademije.
„Kao što je istraživanje i pokazalo, kad su u pitanju soft skills kod svakog pojedinca postoji prostor za napredak, a sigurno je da ćete takve vještine lakše usvojiti slušajući stručnjake nego učeći na vlastitim greškama. To je zasigurno jedan od velikih benefita Uplift akademije, koja je uz to i osmišljena da pojedincima nudi i stručna znanja, odnosno, cilj je da nakon završetka edukacije imaju širu i potpuniju sliku o svom poslovanju, kao i jasniji smjer kako žele nastaviti dalje. Vjerujem da je to dovoljan motiv svima onima koji ne žele stagnirati u poslu da se prijave za besplatnu edukaciju i možda upravo s Uplift akademijom naprave značajan poslovni pomak“ poručila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.
Sve informacije o samom programu kao i način prijave za stipendiju možete pronaći na uplift.hr – krovnoj komunikacijskoj platformi projekta koja na jednom mjestu donosi edukaciju, inspiraciju i motivaciju za poduzetnike i sve one željne novih znanja.
***
O ISTRAŽIVANJU:
Kvantitativno istraživanje o poduzetništvu u Hrvatskoj u svibnju i lipnju 2023. za Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Ipsos, na uzorku od 241 ispitanika (29 ispitanika su predstavnici tvrtki iz područja turizma i ugostiteljstva) koji su osobe koje vode poslovanje tvrtke u mikro, malim i srednjim poduzećima. Metoda: CATI istraživanje (Computer Assisted Telephone Interviewing) ili CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) samoispunjavanje preko online Ipsos platforme.
O PROJEKTU UPLIFT I uplift.hr
Uplift je najveća hrvatska platforma usmjerena razvoju poslovanja mikropoduzetnika te malih i srednjih poduzetnika (MMSP) na čijem radu, znanju i inovativnosti počiva većina hrvatskog gospodarstva. Ova platforma osigurava sve potrebno za razvoj poslovanja: inspiraciju, edukaciju, mentorstvo, promociju te pristup relevantnim informacijama. Uplift je osmislio i realizirao Mastercard kao korak prema stvarnom utjecaju i aktivnom iskazivanju odgovornosti prema društvu. Partneri projekta su Algebra i Hrvatska gospodarska komora, a u stvaranju sadržaja sudjeluju i uspješni poduzetnici i konzultanti te drugi partneri iz privatnog i javnog sektora. Kroz multimedijalni sadržaj, pisane i video intervjue, live chatove, ali i tematske članke o digitalizaciji, poduzetništvu i turizmu, Uplift.hr otvara brojna pitanja vezana uz MMSP sektor u Hrvatskoj i želi biti kvalitetan, prepoznat i važan sugovornik u traženju pametnijih, boljih i održivijih odgovora. Pratite nas na Uplift.hr te na Facebooku i Instagramu.
O MASTERCARDU:
Mastercard je globalna tehnološka kompanija u platnoj industriji. Naša je misija povezati i osnažiti uključivo, digitalno gospodarstvo koje koristi svima, posvuda čineći transakcije sigurnima, jednostavnima, pametnima i pristupačnima. Koristeći sigurne podatke i mreže, partnerstva i strast, naše inovacije i rješenja pomažu pojedincima, financijskim institucijama, vladama i tvrtkama da ostvare svoj najveći potencijal. Uz povezanost u više od 210 zemalja i teritorija, gradimo održivi svijet koji svima otvara neprocjenjive mogućnosti.
403 Forbidden