Raliju prethodi postavljanje punionica za elektricne automobile, a prva se vec postavila ispred hotela „Lone“ u Rovinju. Sljedece se postavljaju u Porecu, Opatiji, Kastavu, Paklenici,Zadru, Smiljanu, Plitvicama i Zagrebu.
Prvi dan relija, u gradu Rovinju ispred hotela Lone 27.5.2014. tocno u 14 sati krece „Ambassador's rally“ relijem veleposlanika zemalja EU te Kanade i Japana, u kojem ce Veleposlanici voziti elektricna vozila zemalja iz kojih dolaze.Po protokolu, sva vozila imati ce obiljezja maticnih im zemalja. U Porecu ce se na glavnom gradskom trgu odrzati i prigodan program , proglasenje pobjednika, prigodna zdravica s gradonacelnikom Poreca Edijem Stifanicem i predstavnicima TZ-a Porec te Ministarstva vanjskih i europskih poslova.
Nakon povratka u Rovinj, u hotelu Lone odrzati ce se nekoliko zanimljivih evenata, izmedu ostalog i predstavljanje elektricnog vozila jedinstvenog u svijetu, a u potpunosti hrvatskih ruku djelo. Organizatori nam nisu htjeli odati o cemu se radi, no saznali smo da ce specijalno za ovu prigodu iz Slovenije stici replika Teslinog transformatora, kao i Ana Rucner koja ce uz munje i gromove izvesti svoj show.Slijedeceg dana ispred hotela Lone, zapoceti ce i sluzbeni dio relija u kojem organizatori ocekuju veliki broj elektricnih vozila iz zapadne Europe, posebice iz Slovenije, Italije, Austrije, Njemacke, no ima prijavljenih i iz Sjedinjenih Americkih Drzava, Ceske, Madjarske,i Srbije.Ovaj iznimno vazan projekt ciji je autor Igor Kolovrat, inace poznat i kao dugogodisnji novinar i producent, objedinio je nekoliko razlicitih „sektora“, te ce tako cijela ruta ruta relija biti premrezena punionicama elektricnih vozila koje ce i sluzbeno biti proglasena „zelenom turistickom magistralom“ s posebnim benefitima za vozace elektricnih vozila.
„Ovim projektom objedinili smo nekoliko vaznih segmenata u kojima Hrvatska moze i treba imati sto za ponuditi. Osim e-mobilnosti oko koje se vrte mnogi nasi projekti, tu su i nekoliko turistickih projekata koji se izravno nadovezuju na ovu pricu oko relija . Rally je upravo zbog te svoje viseslojnosti, pobudio i veliki interes stranih medija, „ pokazuje nam Kolovrat cijelu listu medija koji su pisali o reliju do sada. Samo los Angeles Times je dva puta pisao o reliju nazvavsi ga : Najtisi reli ikad, uz pocetak teksta : Nikola Tesla bio bi ponosan, Hrvatska je domacin medunarodnog relija elektricnih vozila, uz naglasak na hrvatskim prirodnim ljepotama.
„Ovo nije samo reli, „ nastavlja Kolovrat, vec je voznja elektricnim automobilima od tocke „a“ do tocke „b“, tek alat s kojim mi provozeci tu karavanu kroz prekrasne krajolike i sadasnje te potencijalne turisticke mikrolokacije, razvijamo mrezu punionica te stvaramo i nove turisticke sadrzaje kao sto je voznja turistickim elektricnim automobilima, povezujemo lokalne subjekte na podrucju gastroenologije, hotelijere, proizvodace i lokalne zajednice. Od ovih punionica koje postavljamo, koristi ce imati svi i dzaba nam sve silne subvencije i poticaji ako nemamo infrastrukturu. U nasem okruzenju kao i na nasim turisticki emitivnim trzistima poput Bavarske, Slovenije, Italije, u vrlo kratkom vremenskom roku bit ce nekoliko milijuna elektricnih auta, a njihovi vlasnici nece moci doci na ljetovanje u Hrvatsku jer nemaju gdje puniti automobile.
U Sloveniji imate oko 200 punionica. Kod nas 4 ili 5 pa nam je posebno zadovoljstvo Prosle godine nas je posjetilo 130 000 Norvezana. Tamo se mjesecno proda nekoliko tisuca elektricnih automobila. Iako su primarno namijenjeni voznji po gradovima, neki komercijalni elektricni automobili poput Tesle, vec danas imaju doseg i do 500 kilometara. U samo jednom mjesecu u Norveskoj je prodano skoro 2000 Tesli S. Koliko cujem, vec u roku od mjesec dana, u Hrvatskoj bi trebalo biti registrirano oko 5 Tesla S vozila. Buducnost je vec stigla, a mi u ovome sto radimo i sto promoviramo vidimo vrlo zanimljive poslovne mogucnosti koje nas vesele i gdje vjerujemo kako imamo konkurentna rjesenja.“ Izuzetno smo sretni da imamo vrlo vaznog i dragog partnera u tvrtki Dok-ing, hotelu Lone tvrtke Maistra, ispred kojeg je u ponedjeljak 12.5. , u sklopu projekta „Nikola Tesla EV Rally“, svecano je otvorena prva punionica elektricnih vozila . Prva vozila koja su imala priliku „testirati“ punjenje bila su Doking Loox, dvije Tesle S tvrtke Avantcar i maleni Tico koji je dosao iz Fazane. Punionica je marke „Etrel“, poznatog slovenskog proizvodaca punionica koji je vec postavio preko tri stotine punionica po Sloveniji i Europi.
„Sve punionice koje postavljamo su modularne i mogu se nadogradivati, tako da snagu prilagodavamo onoj koju mozemo dobiti na pojedinoj lokaciji,“ pojasnjava organizator projekta Igor Kolovrat.
Nakon svecanog domjenka u hotelu Lone, elektricna karavana se zaputila prema Porecu , gdje je u odrzana press konferencija na kojoj je najavljeno otvaranje punionice u Porecu. U Porecu je dolaskom dvije elektricne Tesle S,na crveni tepih ispred Ville Polesini , zapocela konferencija za tisak , na kojoj je najavljen rally elektricnih vozila „Nikola Tesla EV Rally“ koji nas ocekuje 27. I 28.5. 2014., na lokacijama u sredistu grada Poreca. Takoder je najavljeno i skoro otvaranje prve punionice elektricnih vozila na prostoru grada Poreca.
Takoder moramo istaknuti jos jednog partnera kojeg smo pronasli u tvrtki Mitsubishi Motors koji su prepoznali potencijale projekta i u njega se bez okolisanja ukljucili. Mitsubishi nam je kao sluzbena vozila relija ustupio Mitsubishi Outlander PHEV, Plug in Hybrid Elektricno Vozilo . Fenomenalno je to sto se radi o velikom SUV-u s kojim se po gradu vozite na struju cak 50 kilometara, a tek onda se ukljucuje benzinski motor. Definitivno tehnoloski high-end vozilo koje nam kao organizatoru relija elektricnih vozila savrseno odgovara za nase potrebe, a poceli smo razmisljati da ga, nakon sto je drzava uvela poticaje za kupnju hybridnih i elektricnih vozila, kupimo i nekoliko za potrebe svoje tvrtke, obzirom da biti ce dostupan od svibnja ove godine po cijeni od 340.000 kn uz moguci poticaj od 50.000 kn.
Kakvo je vase misljenje o poticajima, koliko su oni vazni? Naravno da su vazni i drago mi je da smo i mi doprinijeli tom zakonu svojim stalnim pritiscima, upitima, mailovima, sastancima, inicijativama,prijedlozima, projektima itd. No, pitanje e-mobilnosti nije samo pitanje koliko ce ljudi u Hrvatskoj dobiti poticaj i kupiti elektricni auto, po meni to je pitanje cjelokupnog novog tehnoloskog i turistickog potencijala. To je stvarni ulazak u 21. Stoljece u kojem nasa drzava jos uvijek nije. Kroz ovaj projekt smo se potrudili objediniti one koji vec jesu u 21.stoljecu i stvaraju dodanu vrijednost. E tako ce i ovaj projekt izroditi dodanu vrijednost kroz objedinjavanje izvrsnosti kao definiranog proizvoda koji svim ukljucenim subjektima donosi odredeni benefit prakticno iskoristiv. I vrlo vazno, necemo pocrkati od zagadenja.
Za deset godina, samo u zemljama BRIC-a bit ce 1,2 milijarde vozila. Vrlo je vazno koliko ce ih biti na struju.Frost and Sullivan kuca je procijenila da ce 2014. I 2015. Uslijediti nagli skok e-mobilnosti, te da ce u naredne tri godine za 45 posto pojeftiniti baterijska tehnologija, a to znaci i pojeftinjenje elektricnih vozila u istom omjeru, posto je vecini elektricnih vozila oko 4-50 % vrijednosti sadrzano u baterijama, a nekim vozilima popuz Mitsubishi I-mieva, cak 70% vrijednosti je u baterijama.
Mi smo na to spremni i radimo u tom smjeru. Da je okruzenje poticajnije i rezultati bi bili vidljiviji.Apsurdno je da prikljucak na punionicu moze stajati i tri puta vise od vrijednosti same punionice, a tu se radi o nekakvim internim aktima i propisima u izravnoj suprotnosti sa na nacionalnoj razini postavljenim ciljevima. Kroz ovaj projekt zajedno s drzavom mozemo privuciznatna sredstva iz EU fondova. Zacudo, s gradovima imamo odlicnu suradnju u tom smjeru, no s nacionalnim institucijama , to jos nismo uspjeli. Svaka postavljena punionica i svaki registrirani elektricni automobil, podizu ekolosku ucinkovitost drzave i donosi bodove uz pomoc kojih dobijamo izravan novac iz EU'', pojasnjava Kolovrat.
Sve informacije o ralliju mogu se pronaci na web stranici www.nikolateslaevrally.com.hr i na e-mail: info@kilovatmedia.com