Operateri u pravilu nude priličan broj kompliciranih tarifa i opcija, što prosječnom korisniku znatno otežava izračun i usporedbu, objasnio je Đuro Lubura iz udruge Telekom. Zaključili su da, kad se gleda korištenje u razdoblju od dvije godine, u zamišljenom najmanjem paketu komuniciranja najniže cijene od svih tarifa koje je trenutačno moguće aktivirati nudi Tele2, u srednjem paketu VIP, dok u zamišljenom najvećem paketu najjeftiniji tarifni paket ima T-Mobile.
No, očekivano, operateri se ne slažu s rezultatima koje je objavila udruga, piše Večernji list. Jednoglasni su ocjeni da se tarife kroje individualno prema navikama potrošača te da rezultati ovise o tome. Vipove tarife krojene su prema individualnim potrebama korisnika i kao takve teško su usporedive s ponudama drugih operatera na tržištu, tvrde vipnetovci te u pitanje dovode relevantnost i metodologiju izračuna.
Vip: Već u startu varijable su krivo postavljene
"Već u startu varijable su krivo postavljene i ne odgovaraju ni približno prosječnom korištenju mobilnih usluga, a kada se pokušavaju usporediti, slikovito rečeno, kruške i jabuke, onda se podaci mogu različito interpretirati", poručili su iz Vipneta.
Ono što se ne vidi u tablici, dodali su, jest da njihov korisnik uz tarife dobiva mobitele već po cijeni od 9 kuna i besplatan podatkovni promet, što u konačnici i te kako mijenja sliku o tome koja je tarifa najpovoljnija.
Iz Tele2, pak, pozdravljaju sve izračune koji bi korisnicima olakšali snalaženje, no uvjereni su da su u ovom slučaju oštećeni jer njihova akcija nije uračunata. Rade li se već usporedbe i ulaže li se veći trud u takve izračune, uzorci potrošnje trebali bi odgovarati stvarnom modelu ponašanja hrvatskih korisnika, smatraju u Tele2.
Za dobar mobitel i tarifu uvjeti kao za kredit (08.06.2010.) VIŠE "Posebice je zanimljiva činjenica kako je udruga u izračun uvrstila promotivne akcije konkurencije, a u slučaju Tele2 nije uvrstila promocije, nego samo osnovnu tarifu. Smatramo kako se trebaju koristiti osnovne tarife radi dobivanja transparentne usporedbe, jer sve promotivne akcije imaju svoj vijek trajanja, pa i jedna od ovih koje navodi udruga istječe 31. kolovoza te bi ova tablica već sljedećeg tjedna sasvim drukčije izgledala, naravno, u korist Tele2", poručili su iz te kompanije.