Tko su zapravo Kultur Shock? Legitimno pitanje čak i za najtvrdokornije fanove legendarnog art-punk benda iz Seattlea... Pjevač iz Sarajeva, bivša pop zvijezda koji je preživio četverogodišnji opsadu u svom gradu i postao američki socijalni radnik, učitelj i umjetnik.
Bugarski gitarist koji je prebjegao sa svojim najboljim prijateljem dok su bili na turneji i postao uspješan američki biznismen i obiteljski čovjek. Bubnjar koji je usavršio ritmove od balkana do Brazila, a dijeli svoje vrijeme između nekoliko glazbenih projekata, matičnog benda i njegove mlade obitelji u New Yorku.
Multi-instrumentalistica iz Detroita koja donosi ciganski osjećaj neprestano putujući svijetom na različitim glazbenim projektima. Lokalni basist koji balansira svoj zanat i posao, uz glazbu i njegovu rastuću obitelj. Avangardna virtuozistica na violini iz Tucsona koja donosi vještinu i dušu tradicionalnih balkanskih melodija.
Kroz zadnjih 16 godina postojanja ovaj sekstet je promiješao sve žanrove; od tradicionalnog 'kafanskog' sevdaha preko sulude kombinacije punka, balkanskog etna, ciganskog folklora i prljavog rock'n'rolla došavši do vlastitog unikatnog zvuka koji se ne može više strpati u nijednu ladicu.
Iako su ih oduvijek uspoređivali sa System of a Down, koji su također njihovi štovatelji, posebno njihov frontmen Serj Tankian, te povremenim partnerima s turneja Gogol Bordello, oni s edanas teško mogu uspoređivati jer je Kultur Shock razvio svoj specifičan balkansko-zapadnjački stil koji se ne može nikako uniformirati, čak niti ugurati u postojeće žanrovske obrasce.
Socijalno svjesni i društveno angažirani, oni stvaraju glazbu koja znači više od puke zabave. Preciznodetektirajući atribute današnjeg globalnog sela, bez dlake na jeziku pričaju one pravdama i nejednakostima, ugroženim radnicima i imigrantima, beskrupuloznom bankarskom, korporativnom i političkom establišmentu, srednjoj klas ipritisnutoj 'štednjom i racionalizacijom', rastućem nacionalizmu i fašizmu u globalnim okvirima, perverznoj mutaciji demokracije u teokraciju, te svemu onome što svakodnevno osjećamo kao dio 99% većine, ali obavezno saslatko-gorkim okusom sevdaha ne zaboravljajući svoje korijene i utjecaje.
Upravo su izdali svoj sedmi studijski uradak, EP sa pet novih pjesama pod nazivom „Tales of Grandpa Guru Vol.1“, njihov najambiciozniji i politički najotvoreniji materijal do sada.
Snimljen ovog proljeća u suradnji sa dugogodišnjim suradnikom, legendarnim producentom Jackom Endinom, ovaj maksi singl je drska ocjena svijeta i civilizacije koja je izgubila samu sebe. Preuzimajući ulogu futurističkog pripovjedača Djeda Gurua, pjevač Gino Srđan Yevdjevich kao da utjelovljuje Ziggyja Stardusta koji promišljava svijet "Blade Runnera".
S toliko toga što se ima reći o problematičnoj današnjici, EP u trajanju od samo pod 20 minuta može se činiti kao čudan izbor za Kultur Shock.
Ipak, taj kratki format je idealan i namjeran, bend je uhvatio osjećaj upravo u trenutku kad se on događa. "Tales of Grandpa Guru Vol.1" je znak vremena u kojem više ne postoje znakovi danas vode.
Singlovi poput "Stop the Disco", "Racist Song" i "Panic" sami za sebe najbolje govore o tome.
Iako stacionirani u Seattleu SAD, česti su gosti europskih pozornica, te će tako nakon izvrsnih srpanjskih festivalskih nastupa u Francuskoj, Sloveniji i BiH,ovog tjedna ponovno pohoditi naše krajeve te nastupiti na Lastovu u sklopu festivala Lastovo Otok Glazbe, te na Varaždinskom Špancirfestu.
A za sve one koji ih još nisu upoznali, tu su preporuke i njihovih slavnih štovatelja Billa Goulda, basiste Faith No More i njihovog prvog izdavača (KoolArrow Records), Krista Novoselica iz Nirvane, te legendarnog Jella Biafre koji je za njih izjavio: "Kultur Shock su zapravo ono kako bi trebao zvučiti pravi punk-rock".