Svaki automobil pri dnu vjetrobranskoga stakla ima crne točkice. S tom smo se činjenicom svi nekako pomirili, iako nikad nismo doznali koja je zapravo njihova svrha. Ne, one nemaju dekorativnu funkciju kako neki misle, a imaju i svoje ime - frit.
Crne točkice su keramička boja
Još 1950-ih proizvođači automobila počeli su, umjesto metalne podloge, koristili čvrsto ljepilo koje će držati prozor stabilnim. Iako je takvo ljepilo bilo puno sigurnija opcija, nije bila estetski privlačna.
Crne točkice zapravo su keramička boja, a služi da sakrije ljepilo. Osim toga, boja je zapečena, što je doslovno čini neuništivom. Konkretno, točkice su tu kako bi izvršile estetski, oku ugodan, prijelaz iz debelih crnih točaka u prozirnost stakla.
Kontrola temperature i zaštita od sunca
Međutim, čak ni točkice nisu samo za ukrašavanje. Njihova druga svrha, osim vizualnog učinka, jest kontrola temperature. Kako bi se staklo prilikom izrade moglo saviti, ono se zagrijava. Staklo obojeno u crno zagrijava se brže od ostatka. Točkice su tu da raspodijele toplinu malo ravnomjernije, što sprječava pucanje.
Osim toga, crne točkice služe kao dodatna zaštita od sunčevih zraka tijekom vožnje, piše Reader's Digest.