Dobrobiti hodanja ili vožnje bicikla već su dobro poznati za tjelesno zdravlje, a nova studija ukazuje na korist za mentalno zdravlje jer radnici koji na posao stižu pješice ili biciklom postižu bolju koncentraciju i veći stupanj zadovoljstva.
U veljači ove godine britanski statistički zavod objavio je izvješće prema kojem su Britanci koji na posao stižu pješice nezadovoljniji svojim životom od onih koji se voze te da su biciklisti manje sretni i nervozniji od ostalih sudionika u prometu. Zaključci nove studije pobili su te tvrdnje.
Čak i radnici koji na posao stižu javnim prijevozom, postižu bolje rezultate na poslu, kažu znanstvenici s University of East Anglia (UEA) na temelju podataka 18.000 britanskih korisnika praćenih 18 godina.
Izvan te skupine 73 posto radnika stizalo je na rad automobilom, 13 posto pješice i 3 posto biciklom, a 11 posto koristilo se javnim prijevozom. Oni koji su bili tjelesno aktivni bolje su se osjećali od onih koji su se vozili.
Znanstvenici su pratili i stupanj zadovoljstva skupine koja je automobil ili autobus zamijenila biciklom ili odlučila na posao ići pješice te su ustanovili da se oni osjećaju sretnije.
Studija je obuhvatila čitav niz osjećaja, od bezvrijednosti, nezadovoljstva, nesanice i sposobnosti nošenja s teškoćama. U obzir su bili uzeti i brojni čimbenici koji utječu na osjećaj zadovoljstva kao što su visina plaće, imaju li osobe djecu ili ne, promjena stambenog prostora ili radnog mjesta kao i odnosi s partnerom.
"Naša studija pokazuje da je psihološko zdravlje ljudi utoliko lošije koliko vremena provedu u automobilu. Odnosno, što više hodaju, to se ljudi bolje osjećaju", rekao je voditelj istraživanja Adam Martin iz Norwich Medical School pri UEA.
Usto se bolje osjećaju oni koji na posao stižu javnim prijevozom nego vozeći svoj auto, a to "iznenađuje jer čovjek bi pomislio da nevolje kao što su kašnjenja, gužve, prekidi javnog prijevoza znatno pridonose stresu, no pokazalo se da nije tako", kaže Martin.
"Autobusi ili vlakovi pružaju ljudima mogućnost da se opuste, čitaju, daju im priliku za društveni kontakt, a osim toga, do postaje autobusa ili vlaka nerijetko treba i hodati te se čini da to ljude malo podigne".
Britanska ustanova za javno zdravlje pozdravila je rezultate studije objavljene u listu Preventive Medicine.