VELIKA VIJEST U DENTALNOJ MEDICINI: / Otpali zub može ponovno izrasti! Otkrivena revolucionarna tehnika

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

13.5.2019.
Shutterstock

Gubitak zuba u odrasloj dobi zastrašujuće je i traumatično iskustvo jer ste tada svjesni kako više nema natrag, nego morate uložiti u zubne implantate. Gotovo četvrtini ljudi ispadnu svi zubi do 74. godine života pa su znanstvenici sve snage usmjerili u otkriće nečega što bi riješilo ovaj veliki problem. Kako stvari stoje, čini se da su uspjeli!

Nova tehnika mogla bi pomoći ljudima da uzgoje nove zube u samo devet tjedana koristeći vlastite matične stanice, javlja Bright Side. Istraživači iz sveučilišnog medicinskog centra u New Yorku vjeruju kako uz pomoć pacijentovih matičnih stanica mogu izrasti novi anatomski pravilni zubi.

Test na štakorima uspio

Novi zub trebao bi izrasti u rupi iz koje je prethodni ispao, pa čak se i povezati s okolnim tkivom desni. Ako ste još uvijek skeptični, znanstvenici tvrde kako imaju dokaz da mogu narasti novi trajni zubi, iako to još nisu usavršili na ljudima.

IZBIJENI ZUB SE MOŽE SPASITI AKO STE DOVOLJNO HRABRI: /

Ali morate reagirati odmah i precizno slijediti ove upute

Prema izvješću u "Journal of Dental Research", proveden je eksperiment na 22 štakora. Nakon što su ugradili čimbenike rasta u njihova usta, stvorio se novi koštani materijal te integrirao u roku od devet tjedana. Istraživači su uzbuđeni jer je ovo prvi put u povijesti da su se zubi regenerirali u živim organizmima.

Foto: Thinkstock, deniskomarov
Foto: Thinkstock, deniskomarov

7. Nedostatak vitamina - Stomatolog John P. Dougherty objašnjava kako nedostatak određenih vitamina može uzrokovati propadanje zubnog mesa, razne ranice koje sporo zacjeljuju te infekcije mesa i kosti.

Jeftinije i bezbolnije od implantata

Ako se ovaj tretman pokaže uspješnim i na ljudima, to će označiti revoluciju u dentalnoj medicini, a s time i mnoštvo prednosti za pacijente. Budući da novi zubi rastu izravno iz rupe u desnima, nema potrebe za njihovim uzgojem izvan ljudskog tijela te naknadnom ugradnjom.

Ovo će zasigurno biti financijski prihvatljivije rješenje za pacijente koji si ne mogu priuštiti zubne implantate. S obzirom na prirodno mjesto rasta u ustima, neće biti ni potrebe za oporavkom, a samim time će se smanjiti šanse da vam zubi ponovno ispadnu.